خامنه ای که با سیاست ستیزه جویانه علیه آمریکا و اسرائیل موجب بدبختی ایران شده، اکنون از زبان “ملت های مسلمان” سخن می گوید

علی خامنه ای در سخنانی، از روند عادی سازی روابط شمار بیشتری از کشورهای مسلمان با اسرائیل ابراز ناخرسندی عمیق کرد و مانند همیشه به نام آن چه که “ملت های مسلمان” نامید ادعا کرد که آنان سازش با اسرائیل را یک اقدام تحقیرآمیز می دانند و هرگز با آن کنار نخواهند آمد”.

ولی مطلقه فقیه، در ادامه این ارزیابی خود توضیح نداد که کدام همه پرسی را در کشورهای مسلمان انجام داده که بر اساس آن به این نتیجه رسیده باشد.

در نظرسنجی هایی که در چندین کشور مسلمان و عرب به عمل آمده، اکثر مردمان آن کشورها از این روند استقبال کرده و آن را به سود منافع ملی خود دانسته اند. نمونه آن، مردم مسلمان امارات عربی متحده هستند که گروه هایی از آن ها به فراگرفتن زبان عبری روی آورده و هتل ها و کسب و کار خود را برای پذیرایی از اسرائیلیان آماده می سازند.

علی خامنه ای در ادامه این ارزیابی خود، به نقش فعال ایالات متحده در پیشبرد روند عادی سازی روابط کشورهای مسلمان با اسرائیل پرداخت و در زمینه گفت: «آمریکا نیز اشتباه می کند، اگر فکر می کند که از این طریق مساله خاورمیانه را حل خواهد کرد».

اکنون چند هفته از اعلام عادی سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل می گذرد و رژیم ایران که به امارات به عنوان حیاط خلوت بازرگانی و اقتصادی خود نیاز دارد، به کوچکترین اعتراض عملی نسبت به دولت آن کشور دست نزده است.

خامنه ای در دنباله سخنانش، ادعا کرده گفت: «موقعیت هر دولتی که با رژیم صهیونیستی مذاکره کند، در مقابل ملت خود متزلزل خواهد شد». یادآوری می شود که از هنگام امضای پیمان صلح بین مصر و اسرائیل بیش از چهل سال می گذرد و حدود سی سال است که اردن با اسرائیل قرارداد صلح امضا کرده و اکنون چند امیر نشین و کشورهای اسلامی دیگر خواهان عادی سازی روابط با اسرائیل هستند و همچنین دولت لبنان نیز در تلاش برای یافتن راهی است که بتواند دخالت های حزب الله را مهار کند و دست دوستی اسرائیل را بفشارد.

دولت لبنان هفته پیش به طور رسمی با اسرائیل وارد گفتگو شد تا دو کشور بتوانند برای مشخص ساختن مرزهای دریایی با هم به توافق برسند.

رژیم ایران، در چهار دهه ای که قدرت را به دست دارد، به علت ستیز با ایالات متحده و دشمنی با اسرائیل و تلاش برای نابودی این کشور، صدها میلیارد دلار زیان دیده و وضع اقتصادی کشور را به بحرانی ترین مرحله ممکن کشانده است.

برگرفته ای سایت رادیو پیام اسرائیل ، ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰