ترامپ: با ۷۱ میلیون رای قانونی رئیس جمهوری آمریکا هستم

دونالد ترامپ نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را که حکایت از پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها دارد هنوز قبول نکرده و اصرار دارد که در شمارش آرا تخلف صورت گرفته است.

رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده که در صورت به نتیجه نرسیدن دعواهای حقوقی در دادگاه‌ها ایالتی و فدرال باید ۲۰ ژانویه کاخ سفید را به جو بایدن،‌ رقیب دموکرات خود تحول دهد دقایقی پیش از اعلام نتیجه نهایی انتخابات از سوی رسانه‌های آمریکایی مدعی شده بود که با اختلاف آرا زیاد در این رقابت برنده شده است.

https://interactives.ap.org/elections-2020/?date=2020-11-03&site=7f7c0940-ed08-4bea-9d51-08152bb17493&map=geo

دونالد ترامپ پس از اعلام پیروزی جو بایدن نیز با انتشار توئیت‌هایی همچنان مدعی است که رای‌های شمارش شده به حساب رقیب دموکرات غیرقانونی است و او با کسب «۷۱ میلیون رای قانونی» هنوز رئیس جمهوری است.

توییت‌های اعتراض ترامپ به نتیجه انتخابات – توییتر

آقای ترامپ در توئیتی دیگر با تکرار ادعاهای قبلی خود و وکلای کارزار انتخاباتی‌اش تاکید کرده که اجازه نظارت بر شمارش آرا به نمایندگان وی داده نشده است.

دونالد ترامپ همچنین تاکید کرده تخلفاتی به دور از چشم ناظران صورت گرفته که پیش‌تر هرگز سابقه نداشته است. وی همچنین بار دیگر بر تخلفات گسترده در زمینه آرا پستی تاکید کرده است.

کاخ سفید نیز همزمان با انتشار خبر پیروزی جو بایدن و عبور وی از ۲۷۰ رای الکترال لازم برای برگزیده شدن به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که دونالد ترامپ نتیجه انتخابات را تنها در صورت شفاف و منصفانه بودن خواهد پذیرفت.

وکلای آقای ترامپ پیش‌تر بارها تاکید کرده بودند که انتخابات به صورت شفاف برگزار نشده و تخلفات گسترده‌ای در اخذ آرا پستی و نیز شمارش آرا در چندین ایالت صورت گرفته است.

هواداران دونالد ترامپ نیز شنبه شب همزمان با جشن و پایکوبی طرفداران جو بایدن به خیابان‌ها آمدند ضمن اعتراض به نتیجه انتخابات در برخی ایالت‌های با هواداران نامزد رقیب درگیر شدند.

اعتراض هواداران ترامپ به نتیجه انتخابات – Ringo H.W. Chiu/Copyright 2020 Associated Press. All rights reserved

رئیس جمهوری آمریکا که گفته می‌شود برخی از هم‌فکران و حتی جرد کوشنر،‌ داماد و مشاور ارشدش به وی توصیه کرده‌اند که پیروزی رقیب را بپذیرد همچنان امیدوار است تا با شمارش مابقی آرا و نیز ابطال نتیجه برخی ایالت‌ها از جمله آریزونا، پنسیلوانیا و نوادا در دادگاه بار دیگر برای دوره‌ای چهار ساله در کاخ سفید بماند.

جو بایدن تا این لحظه که پیروزی‌اش مسجل شده ۷۵ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۵۶۷ رای را به خود اختصاص داده که در تاریخ انتخابات آمریکا عددی بی سابقه است.

دونالد ترامپ نیز بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده آرا ۷۰ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۳۶۸ نفر از شهروندان آمریکایی را کسب کرده که نشان از جایگاه قابل اعتنای وی در میان بخش عمده‌ای از جامعه دو پاره شده آمریکا دارد.

شمارش آرا در ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی و آلاسکا همچنان ادامه دارد.

برگرفته از سایت فارسی یورونیوز
۱۸ آبان ۱۳۹۹ – November 8th, 2020