ترامپ از طرح “شکایات بزرگ” در ارتباط با انتخابات خبر داد

در هفته دوم پس از برگزاری انتخابات در آمریکا، ترامپ همچنان از پذیرش شکست خود در انتخابات خودداری می‌ورزد. او از “شکایات بزرگی” سخن گفته که می‌توانند نتایج اعلام شده انتخابات را از اعتبار انداخته و منجر به پیروزی او شوند.

تیم وکلای دونالد ترامپ نسبت به آینده مشاجره حقوقی بر سر نتایج انتخابات روز سوم نوامبر آمریکا خوش‌بین نیست. در چنین شرایطی، دونالد ترامپ، بار دیگر با تاکید بر تقلب انتخاباتی از ادامه این مشاجره بر سر نتایج این انتخابات خبر داده و گفته است که وکلای او با طرح “شکایات بزرگ” برای دفاع از قانون اساسی آمریکا اقدام خواهند کرد.

این در حالی است که حتی شماری از نمایندگان و سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا نیز نسبت به رویکرد نامتعارف کاخ سفید در قبال انتخابات بلند شده است.

دونالد ترامپ، با انتشار یک پست توییتری اعلام کرد: «شکایات بزرگ ما به‌زودی مطرح خواهند شد. شکایاتی که حکایت از نقض قانون اساسی آمریکا در ارتباط با انتخابات سال ۲۰۲۰ داشته و پرده از اقداماتی برمی‌گیرند که به گونه‌ای شرم‌آور نتایج را تغییر داده‌اند.»

 دادگاه‌های ایالتی و فدرال آمریکا تا کنون ادعاهای حقوقی وکلای ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات را رد کرده‌اند. حتی از “مطمئن‌ترین” انتخابات در سراسر تاریخ آمریکا سخن رفته است. 

تیم وکلای ترامپ  برآنند تا نتیجه انتخابات در ایالت پنسیلوانیا را مخدوش اعلام کرده و صدها هزار برگه‌ رای را که پس از سوم نوامبر شمارش شده‌اند، نامعتبر اعلام کنند.

ترامپ همه امید خود را به مداخله دیوان‌عالی آمریکا بسته است. او در توییتی نوشته است: «آن‌هایی که مسئول دفاع از قانون اساسی هستند، نمی‌بایست اجازه دهند که آرای پستی انتخابات سال ۲۰۲۰ در نتیجه منظور شوند.»

اکثر ۹ کرسی دیوان‌عالی آمریکا در اختیار نیروهای محافظه‌کار آمریکا است. سه نفر از این قاضیان در دوره زمامداری ترامپ و به پیشنهاد او به عضویت دیوان عالی درآمده‌اند.

آخرین نمونه آن، دو هفته پیش از برگزاری انتخابات بود. ترامپ موفق شده بود امی کانی برت، نامزد پیشنهادی خود برای عضویت در دیوان عالی را با اکثریت رای جمهوری‌خواهان در مجلس سنا راهی این نهاد کند.

برگرفته ای سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۱۶ نوامبر ۲۰۲۰