آخرین آمار کورونا در ایران: آمار مبتلایان از ۹۳۵ هزار تن گذشت

وزارت بهداشت خبر داد: از ظهر روز گذشته تا امروز(شنبه )، ۳۹۱ تن جان باختند و ۱۳۴۰۲تن دیگر مبتلا شدند

سیما لاری گفت : در۲۴ ساعت گذشته تاکنون، « ۳۹۱ تن از مبتلایان جان دادند، که حدود ۱۵ تن از روز قبل بیشتر شده است و آمار جان باختگان این بیماری به ۴۷ هزار و ۴۸۶ تن رسیده است.

او افزود: « در شبانه روز گذشته تاکنون۱۳۴۰۲ تن دیگر به کورونا مبتلا شدند که حدود ۶۴۹ تن از روز قبل بیشتر شده است و در مجموع به ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ تن رسید.

لاری گفت: حال ۵۸۶۵ تن از بیماران بسیار وخیم است.

او افزود: ۳۱ استان کشور در وضعیت قرمز و زرد و نارنجی قرار دارد.

در ادامه خبر احمد ترحمی، جانشین رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کورونای یزد، نیز اعلام کرد که به دلیل همه گیری شدید کورونا ، از امروز (شنبه) به مدت یک ‌هفته طرح تعطیلی گسترده ادارات و محدودیت اصناف در این استان اجرا می‌شود.

ترحمی افزود که با توجه به تداوم موج سوم شیوع کرونا، اعمال محدودیت‌های جدید از امروز به مدت یک هفته در این استان اعمال می‌شود و همه اداره‌ها، سازمان‌های دولتی و عمومی به استثنای بخش‌ خدمات ضروری و بیمارستان‌ها تعطیل است.

همچنین جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی حکومت نیز از تعطیلی ادارات در هفته آتی خبر داد و افزود: دولت، این بخشنامه را ابلاغ کرده و شامل همه کارکنان دولت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی همچنین شامل قرارداد دستگاه با شرکت‌ها می شود و کاهش نیرو باید در تمام عرصه ها انجام شود و فرقی بین کارکنان شاغل ادارات نیست.

برگرفته ای سایت رادیو پیام اسرائیل، ۲۹ نوامبر ۲۰۲۰