آخرین آمار کورونا در ایران: آمار مبتلایان از یک میلیون تن گذشت

وزارت بهداشت خبر داد: از ظهر روز گذشته تا امروز(پنجشنبه)، ۳۵۸ تن جان باختند و ۱۳۹۲۲ تن دیگر مبتلا شدند

سیما لاری گفت : در۲۴ ساعت گذشته تاکنون، « ۳۵۸ تن از مبتلایان جان دادند، که حدود ۴ تن از روز قبل بیشتر شده است و آمار جان باختگان این بیماری به ۴۹هزار ۳۴۸ تن رسیده است.

او افزود: « در شبانه روز گذشته تاکنون ۱۳۹۲۲ تن دیگر به کورونا مبتلا شدند که حدود ۳۰۱ تن از روز قبل بیشتر شده است و در مجموع به یک میلیون و سه هزار و ۴۹۴ تن رسید. لاری گفت: حال ۵۸۲۴ تن از بیماران وخیم است.

او افزود: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

در ادامه این خبر سعید نمکی وزیر بهداشت حکومت، در نامه‌ای رسمی به محمدباقر قالیباف از نحوه برگزاری غیر بهداشتی جلسات این نهاد، انتقاد کرد و هشدار داد : باید مفاد مصوبه ستاد مقابله با کورونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری جلسات بالای ۱۵ نفر را لحاظ کنید.

او افزود: «برگزاری جلسات بیش از ۱۵ نفر، در شهرهای با وضعیت قرمز مانند تهران ممنوع است و این مصوبه در برگزاری جلسات مجلس لحاظ شود.»

درخواست سعید نمکی از رئیس مجلس، در شرایطی بیان شده که دست‌کم بر اساس عکس‌هایی که از جلسه علنی مجلس در وب‌سایت خانه ملت، ارگان رسمی مجلس منتشر شده، که شمار زیادی از نمایندگان بدون رعایت فاصله اجتماعی و آداب بهداشتی در جلسه حضور دارند.

بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کورونا، برگزاری جلسات بالای ۱۵ نفر در شهرهای قرمز و جلسات بالای ۲۰ نفر در شهرهای نارنجی ممنوع است.

همچنین حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کورونا، نیز گفت: «طرح‌های جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی تا پایان سال تداوم دارد».

او افزود: «اگر وضعیت استانی این هفته از قرمز به نارنجی تقلیل پیدا کرده بود، محدودیت‌ها کم می‌شود، اما اگر در هفته آینده وضعیت به حالت قرمز برگشته باشد محدودیت‌ها بیشتر می‌شود.»

عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز خبرداد : «طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ١۶۳ بیمار کرونایی جدید شناسایی و در مراکز درمانی و بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی بابل و مازندران بستری شده اند».

برگرفته ای از سایت رادیو پیام اسرائیل، ۴ دسامبر ۲۰۲۰