عادل فردوسی‌پور صفحه اینستاگرامی AFC را میلیونی کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا موفق شد با انتخاب «عادل فردوسی‌پور» به عنوان گزارش‌گر دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا میان پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی، به رکورد کم‌سابقه‌ای در جذب مخاطب دست پیدا کند.

کمیته برگزار کننده مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، در آستانه دیدار فینال تصمیم گرفت گزارش این بازی را در صفحه اینستاگرام خود به عادل فردوسی‌پور گزارشگر و مجری سابق صداوسیمای ایران بسپارد.

از اسفند سال ۱۳۹۷ و دقیقا یک روز پس از انتخاب «مردمی» عادل فردوسی‌پور به عنوان «بهترین مجری سازمان صداوسیما»، صدا و تصویر مجری برنامه ۹۰ در این سازمان ممنوع شد.

طی ماه‌های ممنوع الفعالیت شدن عادل فردوسی پور در سازمان صداوسیما، تلاش‌های او نیز برای اجرای زنده برنامه «نود نو» در فضای مجازی نیز بی‌نتیجه ماند.

«علی فروغی» رییس شبکه سه صداوسیما، اجازه پخش این برنامه را در فضای اینترنتی هم نداد.

حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته است از عادل فردوسی‌پور به عنوان گزارش‌گر مهم‌‌ترین بازی فوتبال باشگاهی ایران در سال ۹۹ استفاده کند.

از زمان اعلام این خبر توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا و طی کمتر از ۲۴ ساعت، تعداد دنبال‌کننده‌های صفحه رسمی اینستاگرام فارسی AFC از حدود ۲۵۰ هزار نفر به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

به نظر می‌رسد تعداد دنبال‌کننده‌های این صفحه تا آستانه آغاز مسابقه هم‌چنان افزایش یابد.

عادل فردوسی‌پور هفته گذشته به عنوان کاپیتان تیم «رسانه ورزش» نیز فاتح جام «مشاغل» در ایران شده بود. ویدیویی که به دست ایران وایر رسیده، او را در حال خوشحالی پس از بازی با جمله معروفش نشان می‌دهد که به اختصار می‌گوید: «عزلت و ذلت…»

کاربران ایرانی در اینستاگرام و توییتر در تلاش هستند رکورد بازدید از یک لایو اینستاگرامی را در زمان گزارش عادل فردوسی‌پور جابه‌جا کنند.

رکورد بازدید از یک لایو اینستاگرامی، متعلق به «آجون ایلیجالی» (Acun Ilicali) مجری معروف ترکیه‌ای و صاحب کانال TV8 ترکیه است. او در یک لایو موفق شد رکورد بی‌سابقه ۳ میلیون بازدید را ثبت کند.

برگرفته ای از سایت ایران وایر، ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰