شلیک چند موشک به سفارت آمریکا در بغداد

خبرگزاری رویترز از شلیک چند موشک به محوطه سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد گزارش داده است. بنا بر این گزارش، تا کنون سفارت مورد اصابت قرار نگرفته و سیستم دفاع موشکی توانسته دست‌کم یکی از موشک‌ها را منهدم کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی در روز یکشنبه ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) خبر داد که هدف از این حملات سفارت آمریکا بوده و حداقل سه موشک کاتیوشا تا کنون به منطقه سبز اصابت کرده است.

در محوطه سفارت آمریکا که شامل ساختمان‌ها و دفاتر امور خارجی است آژیر خطر به صدا در آمده است.

یکی از این منابع امنیتی گفته است که سیستم دفاع ضد موشکی سفارت آمریکا شروع به شلیک کرد و توانست یکی از موشک‌ها را منهدم کند.

وب‌سایت میدل‌ایست نیوز به نقل از یک “منبع امنیتی” عراق نوشته است راکت‌های شلیک شده به طرف سفارت امریکا، به یک ساختمان مسکونی و گاراژ مجتمع مسکونی برخورد کرده است و ترکش‌های آن نیز در منطقه الجادریه سقوط کرده است.

تعداد راکت‌های شلیک شده به منطقه الخضراء و اطراف سفارت امریکا ۵ فروند بود که به دنبال آن، صدای سامانه‎ پدافندی “C-RAM” مستقر در سفارت امریکا شنیده شد.

به گزارش میدل‌ایست نیوز، “واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق” در بیانیه‌ای عاملان حملات موشکی را “یک گروه قانون‌شکن” معرفی کرده است.

در ادامه بیانیه آمده است: «محل شلیک این راکت‌ها از اردوگاه الرشید بوده و در محیط یک مجتمع مسکونی و ساختمان‌های مسکونی القادسیه سقوط کرده است.»

برگرفته ای از سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰