چرا رئیس اتحادیه چلوکبابی قزوین سرپرست تیم ملی والیبال نوجوانان ایران شد؟

انتخاب رضا عسکری، رئیس صنف چلوکبابی قزوین به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال نوجوانان ایران واکنش انتقادآمیز اهالی ورزش را به دنبال داشته است. به گفته دبیر فدراسیون والیبال سابقه حضور در عرصه والیبال برای این سمت مهم نیست.

رضا عسکری، رئیس اتحادیه چلوکبابی و تالارهای پذیرایی قزوین است. انتخاب او به عنوان سرپرست و مدیر تیم ملی والیبال نوجوانان ایران باعث شگفتی و همچنین طنزپراکنی در جامعه ورزش این کشور شده است. واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان در این مورد خبر این گزینش را در سرخط اخبار روز قرار داده است.

از جمله پرسش‌های مطرح‌شده این است که معیار فدراسیون والیبال ایران برای انتخاب رضا عسگری به عنوان سرپرست تیم ملی نوجوانان چه می‌تواند بوده باشد و پشت پرده این گزینش چیست؟

یکی دیگر از شغل‌های رئیس اتحادیه چلوکبابی قزوین مسئولیت سرپرستی تیم والیبال شهرداری قزوین است.

چندی پیش مسعود آرمات به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران برگزیده شد. وی همزمان سمت سرمربی‌گری تیم باشگاهی شهرداری قزوین در لیگ برتر ایران را نیز به عهده دارد.

رضا عسگری و مسعود آرمات سابقه همکاری در این تیم قزوینی را دارند و از این طریق با یکدیگر آشنا هستند. به گفته مسئولان فدراسیون والیبال ایران، سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران وظیفه انتخاب اعضای کادر فنی این تیم را نیز به عهده دارد.

مسعود آرمات به این خاطر، همکار خود در تیم والیبال قزوین را به عنوان گزینه سرپرستی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به فدراسیون والیبال این کشور معرفی کرد. بهنام محمودی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال ایران می‌گوید: «من شناخت چندانی از رضا عسگری ندارم. سرپرست و سرمربی تیم‌های ملی باید براساس یک هدف با یکدیگر پیش بروند و به احتمال زیاد این موضوع را آرمات در عسکری دیده که چنین پیشنهادی داده است.»

بهنام محمودی اضافه می‌کند: «برای سرپرستی تیم ملی والیبال نوجوانان گزینه‌های زیادی وجود داشت که همگی از خانواده والیبال و پیشکسوتان این رشته ورزشی هستند. اما فدراسیون طبق پیشنهاد سرمربی در مورد انتخاب سرپرست تیم تصمیم می‌گیرد.»

میلاد تقوی، دبیر فدراسیون والیبال ایران در روند تصمیم‌گیری پیرامون گزینش رئیس اتحادیه چلوکبابی قزوین به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال نوجوان دخیل بوده است. وی اشاره می‌کند: «نیاز نیست که سرپرست حتما یک فرد والیبالی باشد. ما از سرپرست کار فنی نمی‌خواهیم. خبر انتخاب سرپرست تیم نوجوانان به شکلی منتشر شد که مردم فکر کردند ما در رستوران نشسته بودیم و چلوکباب می خوردیم و آنجا سرپرست تیم ملی را انتخاب کردیم.»

گفتنی است که تیم ملی والیبال نوجوانان ایران سابقه کسب موفقیت‌های بزرگی را در عرصه جهانی دارد. این تیم در سال ۲۰۱۷ میلادی قهرمان جهان شد و پشتوانه مناسبی نیز برای تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران که در المپیک ۲۰۲۱ توکیو حضور دارد، محسوب می‌شود.

برگرفته ای از سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰