اعتراض حزب اللهی ها علیه واکسن کُرونا

سردار نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید شرکت‌های تولیدکننده واکسن دنبال کاهش جمعیت هستند.

بازار حدس و گمان درباره کانال‌های‌ تهیه و واردات واکسن‌های کُرونا توسط جمهوری اسلامی در حالی داغ شده و مقامات مسئول علاوه بر تولید داخلی، خبر از تهیه واکسن از طریق کوواکس سازمان بهداشت جهانی و خریداری واکسن‌های چینی و تولید مشترک با کوبا می‌دهند که برخی مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌اللهی‌ها و حامیان «طب اسلامی» علیه واکسن‌های کُرونا تظاهرات کرده و شعار می‌دهند!

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از افرادیست که با واکسن‌های کُرونا به ویژه اگر از خارج باشد ضدیت دارد و پیشتر نیز گفته بود نیروهای سپاه و بسیج نباید واکسن خارجی بزنند.

او در سخنان تازه‌ای درباره تزریق واکسن‌های تولید شرکت‌های بزرگ دنیا، آن را روش جدید دشمنان جمهوری اسلامی برای اجرای طرح کاهش جمعیت در ایران از طریق افزایش مرگ‌ و میرها خوانده است! آنهم در حالی که مقامات مسئول جمهوری اسلامی به دلیل ناکارآمدی سبب افزایش شمار مرگ و میر شهروندان به دلیل ابتلا به ویروس کُرونا شده‌اند!

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته، همان‌هایی «صاحبان شرکت‌های تولیدکننده واکسن کُرونا» هستند که معتقدند «جمعیت مردم دنیا زیاد» است و باید ۲۰ درصد از جمعیت دنیا کاسته شود! این کاهش نیز تنها از طریق «افزایش مرگ و میر» صورت می‌گیرد!

نقدی در سخنانش به اسنادی نیز در این ارتباط اشاره کرده و بدون آنکه از منابع خود نام ببرد گفته: «بر اساس اسنادی که وجود دارد این مؤسسات خود ویروس را دستکاری و آلوده کرده‌اند! در این شرایط چگونه می‌توان به آنها اعتماد کرد؟ من اعتماد نمی‌کنم.»

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تصمیم با مسئولان وزارت بهداشت است، گفت: «اگر بخواهم خطاب به همه مردم حرفی بزنم به دخالت در کار وزارت بهداشت و درمان متهم می‌شوم، اما حوزه مسئولیت من پاسدارانی است که با من کار می‌کنند و مسئول اداره امور آنها هستم و می‌توانم به آنها توصیه‌هایی داشته باشم و در این خصوص نیز کسی نمی‌تواند به من بگوید که دخالتی در کارش کردم.»

عصر روز پنجشنبه ۱۱ دی ۹۹ عده‌ای مقابل ساختمان وزارت بهداشت و درمان علیه واکسیناسیون کُرونا و برای جلوگیری از آن تجمع کردند. پس از انتشار تصاویر این حزب‌اللهی‌ها در شبکه‌های اجتماعی توجه افکار عمومی نیز به آنها جلب شد.

این افراد که چند نفر بیشتر نبودند در حالی ‌که ماسک زده بودند، عکس‌هایی از  قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس که در حمله پهپادی آمریکا در بغداد کشته شد و همچنین محسن فخری‌زاده که چندی پیش در نزدیکی تهران در یک سوء قصد به قتل رسید در دست داشتند. معترضان در پلاکاردهای خود با هر نوع واکسن داخلی و خارجی ابراز مخالفت کرده و نوشته بودند: «نه به واکسن داخلی، نه به واکسن خارجی! ما خودمان واکسن امام‌ کاظم داریم!»

تجمع‌کنندگان همچنین سازمان بهداشت جهانی را سازمان صهیونیستی آمریکایی خواندند که باید از ایران خارج شود! قابل توجه این است که آمریکا از سازمان بهداشت جهانی به دلیل مواضع نزدیک این سازمان به جمهوری خلق چین و همچنین خرجی که روی دست ایالات متحده می‌گذارد، خارج شد.

برخی کانال‌های پزشکی عکسی را از صفحه‌ گردهمایی این افراد منتشر کرده‌اند که حاکیست مدیریت این اعتراض از قم بوده و گویا این افراد را با اتوبوس و با صرف صبحانه به تهران آورده‌اند.

عبدالرضا داوری مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد در حساب توئیتری‌اش نوشت که در حمایت از تجمع علیه خرید واکسن خارجی در این اعتراض مقابل وزارت بهداشت شرکت کرده است.

کاربران فضای مجازی در واکنش به انتشار این تصاویر نوشتند، معترضان مگر «شربت امام کاظم» ندارند، چرا پس ماسک می‌زنند؟ و چرا به وقت بیماری به بیمارستان مراجعه می‌کنند؟!

پیشتر سخنان مروجان «طب اسلامی» در ضدیت با علم و دانش از جمله از سوی علی تبریزیان آیت‌الله قلابی مبنی بر بی‌اثر بودن داروها در کنترل ویروس کُرونا و پیشنهاداتی چون دعادرمانی و استفاده از روغن بنفشه، ادرار شتر و نیش زنبور عسل و شربت «امام کاظم» و همچنین کرونایاب «مستعان ۱۱۰» در سطح بین‌المللی بازتاب پیدا کرده و سبب تمسخر و آبروریزی جمهوری اسلامی شده بود.

تبریزیان که داروهای گیاهی خوددرآوردی و دعادرمانی برای بیماران تجویز می‌کند، با واکسیناسیون نیز مخالفت کرده و گفته بود دست صهیونیست‌ها برای محتاج‌تر کردن بشر به دارو در کار است!

سعید نمکی وزیر بهداشت نیز از حامیان «طب اسلامی» است و علاوه بر صدور مجوز تجویز ۴ داروی گیاهی برای کنترل ویروس کُرونا، دستور تشکیل فوری کارگروه طب سنتی در وزارتخانه خود را داده است.

اینگونه اقدامات انتقاد کارشناسان پزشکی از جمله رضا ملک‌‌زاده معاون مستعفی تحقیقات وزارت بهداشت را به دنبال داشت که ادعاهای وزیر بهداشت درباره موثر بودن داروهای گیاهی را «بی‌‌اساس» و «بدون هیچ مبنای علمی و پژوهشی و مطالعات بالینی کافی» دانست.

شربت زمستانه «امام کاظم» داروی گیاهی منسوب به یکی از دوازده امام شیعیان است که طرفداران طب سنتی مدعی اثرگذاری آن بر پیشگیری ویروس کُرونا هستند ولی طبق اعلام کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، این شربت فاقد مجوز وزارت بهداشت و این سازمان است.

برگرفته از سایت کیهان لندن، ۷ ژانویه ۲۰۲۱