اعتراض حزب اللهی ها علیه واکسن کُرونا

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته، همان‌هایی «صاحبان شرکت‌های تولیدکننده واکسن کُرونا» هستند که معتقدند «جمعیت مردم دنیا زیاد» است و باید ۲۰ درصد از جمعیت دنیا کاسته شود، این کاهش نیز تنها از طریق «افزایش مرگ و میر» صورت می‌گیرد!

ادامه ◄

سخنگوی دولت: «دورهمی شب یلدا را کم کنید!»

با اتخاد سیاست یک بام و دو هوا، ستاد ملی کُرونا جلوی برپایی مراسم مذهبی و فعالیت حسینیه‌ها را حتی در دو هفته‌ی اجرای محدودیت‌ها نگرفت. مقامات جمهوری اسلامی همواره مردم را از حضور در جمع‌های خانوادگی و همنشینی‌ها منع می‌کنند اما محدودیت‌ها در محافل حکومتی از جمله مجلس شورای اسلامی هم رعایت نمی‌شود.

ادامه ◄

همراهی تعدادی از عوامل سینما با حزب‌اللهی‌ها در ستایش محسن فخری‌زاده

تعدادی از عوامل و فعالان عرصه سینما در جمهوری اسلامی از جمله پرویز پرستویی، ابراهیم حاتمی‌کیا، محید مجیدی و رسول صدرعاملی با نیروهای بسیجی و حزب‌ا‌للهی‌ها همراه شده‌اند و در بیانیه‌ای خطاب به فخری‌زاده نوشته‌اند که او را نمی‌شناختند ولی حالا به او «افتخار» می‌کنند!

ادامه ◄

تأثیر حذف فخری‌زاده بر مذاکرات احتمالی جمهوری اسلامی و آمریکا

براهیم اصولی هریس استاد دانشگاه می‌گوید فخری‌زاده «پژوهش‌گر حوزه فلسفه فیزیک و فلسفه علم» بوده است. رسانه‌های حکومتی نوشته‌اند موساد او را ترور کرد چون سازنده واکسن ضدکرونا بود و پروژه را به مرحله تست انسانی رسانده بود!

ادامه ◄

مقاومت در فرانسه؛ علیه اسلامیسم، به خاطر دموکراسی

– جامعه مسلمانان اروپا به ویژه در فرانسه تا اواسط دهه ۱۹۸۰ هیچگاه احساس بیگانگی و خصومت با ارزش‌ها و قوانین سکولاریسم کشورهایشان نمی‌کردند. اما با ظهور موج اسلامگرایی و اقدامات ماجراجویانه اسلامگرایان در اروپا به ویژه در کشورهایی که میزبان تعداد قابل توجهی از مسلمان زندگی می‌کنند، نوعی الگوهای رفتاری و فکری در جامعه مسلمانان پدیدار شده که در تضاد با تمدن غرب، ارزش‌های انسانی و نظام‌های آن قرار داد به همین دلیل ایجاد شکاف فکری فرهنگی و ارزشی در یک جامعه یک خطر بالقوه برای هر کشوری محسوب می‌شود.

ادامه ◄

خیالبافی‌های ظریف

– گرچه بسیاری از ناظران معتقدند جمهوری اسلامی نه شرایط اقتصادی ورود به بازارهای تسلیحاتی را دارد و نه فروشندگان اسلحه از ترس تحریم‌های آمریکا ریسک فروش و ارسال ادوات نظامی به ایران را قبول می‌کنند اما مقامات دولتی در ایران بر اساس محاسباتی ساده‌انگارانه روی پایان تحریم‌های تسلیحاتی حساب ویژه باز کرده‌اند آنهم در حالی که تنها حکومتی که در منطقه علاوه بر شهروندان کشور خودش مرتب در حال تهدید و تولید گروه‌های شبه‌نظامی و نیابتی برای مداخله در کشورهای دیگر و حمایت از گروه‌های فرقه‌ای و توریستی است، جمهوری اسلامی است!

ادامه ◄

آتش‌سوزی در مجتمع تجاری «زیتون» متعلق به سپاه پاسداران در تهران؛ انفجار در تاسیسات پتروشیمی «بندر خمینی»

این قبیل آتش‌سوزی‎‌ها حتی اگر ارتباطی با مسائل امنیتی و خرابکاری‌های احتمالی نداشته باشد، ناشی از عدم رعایت ایمنی و سوء مدیریت و عقب‌ماندگی تکنولوژی حفاظت از بناها و تأسیسات و همچنین کمبود تجهیزات است.

ادامه ◄

اخراج یک آموزگار زندانی به دلیل «غیبت غیرموجه»!

– پانزده تشکل صنفی آموزگاران پیشتر در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار مرخصی محمد حبیبی به دلیل شیوع کُرونا شده بودند اما نه تنها با مرخصی او موافقت نشده بلکه وی را از آموزش و پرورش نیز اخراج کردند!
– تشکل صنفی «معلمان عدالتخواه» در بیانیه‌ای اعتراضی نوشته است: نمی‌توان از «امنیتی‌ترین دولت» انتظار تامین امنیت فرهنگیان را داشت!

ادامه ◄

بیانیه کاخ سفید درباره عملکرد صدای امريکای فارسی

کاخ سفید در بیانیه‌ای شدیدالحن در انتقاد به فعالیت صدای آمریکا اعلام کرده این شبکه با مالیات مردم آمریکا هر سال با صرف ۲۰۰ میلیون دلار تبدیل به سخنگوی رژیم‌های استبدادی شده است. امروز صدای آمریکا بجای آنکه مدافع ارزش‌های آمریکا مبنی بر دفاع از آزادی و دموکراسی در سراسر جهان باشد، دلارهای مالیات دهندگان آمریکایی را صرف تبلیغات می‌کند.

ادامه ◄

ابتلای سریالی مقامات جمهوری اسلامی به ویروس کُرونا و بی‌اعتمادی جامعه به آنها: تا نمیرید باور نمی‌کنیم!

اوج بی‌اعتمادی جامعه به مقامات و مسئولینی که مسئولیت نمی‌شناسند در این واکنش کاربران نشان داده می‌شوند که ابتلای آنها به کُرونا را به دلایل مختلف «شو» و نمایش می‌دانند؛ از جمله اینکه آنها با این کار می‌خواهند خود را همراه مردم نشان بدهند و از کُرونا نیز خطرزدایی کرده و آن را عادی جلوه دهند چرا که وقتی مبتلا نیستند و به دروغ می‌گویند آزمایش آنها مثبت است، بعد می‌توانند ادعا کنند که به برکت رسیدگی‌های بهداشتی و دعا و نماز و… بهبود یافته‌اند!

ادامه ◄

«سیلی» برای التماس: زمزمه مذاکرات با حذف کم‌هزینه‌‌‌ی قاسم سلیمانی

پیش از موشک‌پرانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو پایگاه آمریکایی در عراق نیز شایعاتی مطرح شد که میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا توافقاتی از جمله بر سر حدف قاسم سلیمانی صورت گرفته است. حالا معلوم می‌شود که روی ابعاد این موشک‌پرانی نیز توافق شده بود و همه حتی کشوری مثل فنلاند که نقشی در معادلات بازی نمی‌کند از آن حملات با خبر بوده‌اند. حالا خود آمریکا هم اعلام کرده است که همه چیز در پایگاه‌ها با آمادگی کامل در امن و امان بوده است. تأکیدات مقامات جمهوری اسلامی به ویژه سخنان ظریف که پایان «انتقام سخت» را اعلام کرد نیز مُهر تأیید بر این معامله زد.

ادامه ◄

تأملات بهنگام؛ گرسنگان و بی‌آیندگان در خیابان

با قطعیت می‌توان گفت که هیچیک از اعتراضات سراسری اخیر، نه تنها رنگ و بوی مذهبی ندارند بلکه به شدت مذهب‌گریز هستند. مردم معترض با آگاهی از نقش انکارناپذیر شیعه‌گری در سیاه‌روزی‌شان، عامدانه از اشاره به اسطوره‌های عقل‌ستیز این مذهب، پرهیز می‌کنند.

ادامه ◄

جمهوری اسلامی؛ جنایتکاران بدون مرز

در ۴۸ ساعت گذشته بغداد و شهرهای جنوب عراق نسبتا آرام بودند. پس از یک هفته، مردم خشمگین به خانه‌هایشان بازگشتند، اگرچه بسیاری شک ندارند که این آتش زیر خاکستر رفته و به زودی بار دیگر شعله‌ور خواهد شد. مشکلاتی که مردم را به خیابان کشانده بودند، چه اقتصادی و چه سیاسی، برطرف نشده‌ و تا زمانی که تغییرات بنیادی صورت نگیرد همچنان پا بر جا خواهند ماند.

ادامه ◄

نظام برای «حاج قاسم» چه خوابی دیده است؟!

بزرگنمایی‌‌ها و بافته‌‌های ذهنی و تخیلی قاسم سلیمانی که بیشتر یادآور فیلم‌‌های هالیوودی و جنگ ستارگان است با واکنش‌‌های مختلفی روبرو شده است؛ از جمله توییتر فارسی وزارت خارجه اسرائیل «حاج قاسم» را به «مش قاسم» تشبیه کرده است. «مش قاسم» خدمتکار وفادار و روستایی «دایی‌جان ناپلئون» اثر ماندنی ایرج پزشکزاد است.

ادامه ◄

حمله به آرامکو، به امید انکار و بلندی دیوار حاشا؟!

پایگاه خبری CBS به نقل مقامات آمریکایی می‎نویسد حمله به تاسیسات آرامکو با تایید رهبر جمهوری اسلامی ایران انجام شده ولی به شکلی که بتوانند آن را حاشا کنند! برخی کارشناسان در ایران حمله به تاسیسات آرامکو را «قصاص نفتی» خوانده‌اند: نفت در برابر نفت!

ادامه ◄

ازدواج کودکان؛ تباهکاری قانونی با حمایت شرع

کیهان لندن-ویدئویی از مراسم عقد موقت یک دختربچه‌ی ریزنقش و حدود ۹ تا ۱۱ سال با یک مرد بزرگسال در فضای مجازی، بار دیگر، قانون هولناک و بدوی ازدواج و صیغه کودکان در ایران را به جامعه یادآوری کرد.

ادامه ◄