شاهزاده رضا پهلوی خواستار همبستگی بایدن با مردم ایران شد

شاهزاده رضا پهلوی با انتشار نامه‌ای در صفحه تلگرام خود خواستار همبستگی جو بایدن رئیس‌جمهوری جدید آمریکا با مردم ایران علیه «دیکتاتوری بی‌رحم و قرون وسطایی جمهوری اسلامی» شد.

آقای پهلوی در این نامه که روز چهارشنبه اول بهمن‌ماه، همزمان با آغاز کار آقای بایدن در مقام رئیس‌جمهوری جدید آمریکا منتشر کرد، می‌نویسد از این‌که او در جریان کارزار انتخاباتی، تعهد خود را برای پیشبرد دموکراسی و حقوق بشر در خارج از مرزهای آمریکا ابراز کرده، دلگرم شده است.

در ادامه این نامه آمده است: «با توجه به قدرت و شتاب فزاینده جنبش دموکراسی‌‌خواهی و حقوق بشر در کشور من، ایران، هم‌میهنانم امید و انتظار دارند که هم‌زمان با تداوم مبارزه‌شان علیه دیکتاتوری بی‌رحم و قرون وسطایی جمهوری اسلامی، شما و دولت‌تان در همبستگی با آنان بایستید».

آقای بایدن در کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که به برجام بازگردد، اما گفته که این کار آسان نخواهد بود.

لوید آستین، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که قرار است هدایت پنتاگون را در دولت آقای بایدن بر عهده گیرد نیز روز چهارشنبه حکومت ایران را تهدیدی برای متحدان آمریکا در منطقه و نیروهایی دانست که در آن‌جا مستقر شده‌اند.

همچنین آوریل هینس، کاندیدای آقای بایدن برای تصدی سمت مدیر اطلاعات ملی روز سه‌شنبه گفت که «راهی درازی در پیش داریم» تا ایران در چارچوب برجام دوباره تحت نظارت شدید قرار گیرد.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱