فریاد کمک برای نجات ۳۷۴ پناهجو در دریای مدیترانه

کشتی امداد “اوشن وایکینگ” در عرض ۴۸ ساعت ۳۷۴ پناهجو را در نزدیک سواحل لیبی نجات داد. حال این کشتی در دریا سرگردان و خدمه آن به دنبال یک بندر برای پذیرش پناهجویان است. کشتی لبریز از پناهجوست.

پناهجویان نجات یافته توسط کشتی امداد «اوشن وایکینگ»

کشتی امداد “اوشن وایکینگ” (Ocean Viking) برای بیش از ۳۷۰ پناهجویی که آنها را از مرگ در دریای مدیترانه و نزدیکی آب‌های لیبی نجات داده است، به دنبال یک بندر امن می‌گردد.

سازمان “اس‌او‌اس مدیتران” که این کشتی را اداره می‌کند با اعلام این خبر در توییتر گفته است که به زودی وضعیت هوا رو به وخامت خواهد گذارد و نجات‌یافتگان باید هر چه سریع‌تر به بندری امن رسانده شوند.

درخواست کمک از مقامات لیبی بدون پاسخ مانده است و به همین دلیل خدمه کشتی به مقامات ایتالیا و مالت رجوع کرده‌اند.

۱۶۸ کودک و نوجوان بر عرشه کشتی

این پناهجویان بر روی قایق‌های بادی گرفتار توفان دریایی شده بودند. بسیاری از آنها به دلیل استنشاق دود گازوئیل موتور کشتی مسموم شده‌اند. این کشتی تنها ظرفیت ۲۰۰ نفر را دارد.

در میان نجات‌یافتگان ۱۶۸ نفر کودک و نوجوان وجود دارد. حدود ۳۰ تن از آنها حداکثر ۱۲ سال سن دارند و ۲۱ نفر از این تعداد شیرخواره‌اند. دو زن باردار در میان آنها دیده می‌شود.

اکثر نجات‌یافتگان از کشورهای گینه، مالی، کامرون، ساحل عاج، سودان و سییرالئون هستند.

تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲۰۰ پناهجو در پی تلاش برای رساندن خود به اروپا در دریای مدیترانه جان خود را از دادند. کارشناسان معتقدند شمار واقعی قربانیان بیش از این‌رقم است.

برگرفته ای از سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۲۴ ژانویه ۲۰۲۱