دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد

روز گذشته و امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ماه، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در شهرهای تهران، سنندج، رشت، اهواز، زنجان، گرگان و مشهد، در شهرهای خود، گروهی از کارگران هپکو اراک در محوطه این مجتمع، شماری از سازندگان مبلمان شهرکرد مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری و پرسنل پتروشیمی سربندر، در محوطه این شرکت، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در تهران، رشت، اهواز، زنجان، گرگان، سنندج و مشهد، تجمعات اعتراضی برپا کردند.

معترضان تهران در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، در شهرهای اهواز، زنجان، مشهد و رشت در مقابل ساختمانهای استانداری واقع در این شهرها و در سنندج، در مقابل ساختمان اداره کل تامین اجتماعی تجمع کرده اند. در گرگان نیز آنها در مقابل دفتر نماینده این شهر اجتماع کردند.

بازنشستگان معترض برخی از مطالبات خود را افزایش مستمری های دریافتی در موازات خط فقر، اجرای قانون همسان سازی حقوق، اجرای دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، رفع مشکلات بیمه تکمیلی، پرداخت پاداش آخر سال و همچنین محاسبه سوابق مشاغل سخت و زیان آور در محاسبات متناسب سازی، عنوان کردند.

پیش از این نیز بازنشستگان تامین اجتماعی، در دفعات مختلف دست به تجمعات سراسری زده بودند.

به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، جمعی از کارگران هپکو اراک، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محوطه این مجتمع، دست به تجمع اعتراضی زدند.

یکی از کارگران با بیانی اینکه از برج ده حقوق معوقه داریم و تولید متوقف شده است، گفت: تا چه زمانی باید به مسئولان وقت بدهیم؛ چرا به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند؟!

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، جمعی از سازندگان مبلمان شهرکرد، به علت برگزاری نمایشگاه در شرایط کرونایی، در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز گذشته ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، جمعی از پرسنل پتروشیمی سربندر ، در محوطه این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند.

این افراد علت اجتماعشان را اعتراض به مدیریت سلیقه‌ای و عدم اعمال محدودیت‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مدیرعامل شرکت، عنوان کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۸ فوریه۲۰۲۱