اعتصاب غذای رضا طالشیان جلودارزاده در اعتراض به «عدم رسیدگی پزشکی» در زندان

رضا طالشیان جلودارزاده، روزنامه‌نگار که به سه سال زندان محکوم شده است، با نگارش نامه‌ای از زندان فشافویه اعلام کرد که از روز یکشنبه سوم اسفند ماه در اعتراض به «عدم رسیدگی پزشکی» و «نگرفتن دارو» دست به اعتصاب غذا می‌زند.

آقای جلودارزاده، سردبیر هفته‌نامه توقیف‌شده صبح آزادی و از مجروحان جنگ ایران و عراق است و در یادداشت خود نیز تاکید کرده که پزشکان بیماری او را صعب‌العلاج تشخیص داده‌اند.

وی نوشته است: «من نیاز به آن دارم که پیوسته در هر هفته یک آمپول آوونکس خارجی تزریق کنم، اما هم‌اکنون بیش از ۵ هفته است که محروم از تزریق این آمپول هستم.»

او در ادامه عنوان کرده که از زمان بازداشت خود در روز ۱۳ دی ماه «دو بار دچار تشنج شده‌» و به رغم آن که هر بار پزشک بهداری بند و همچنین پزشک بهداری مرکزی زندان تهران بزرگ خواستار اعزام او به بیمارستان شده‌اند، مسئولان زندان از این امر خودداری کرده‌اند.

رضا جلودارزاده متهم به «تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی» و « فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی» بوده است. پیش از این سازمان گزارشگران بدون مرز نیز با اشاره به بیماری سخت آقای جلودارزاده خواستار آزادی فوری او شده بود.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۲ فوریه۲۰۲۱