توییتر: ۳۷۳ حساب کاربری وابسته به حکومت ایران و روسیه و ارمنستان بسته شد

توییتر می‌گوید که ۳۷۳ حساب کاربری که به حکومت ایران و روسیه و ارمنستان وابسته بودند را به خاطر نقض مقررات آن شبکه اجتماعی حذف کرده است. حساب های کاربری یادشده برای همیشه بسته می‌شوند.

شبکه اجتماعی توییتر ۳۷۳ حساب کاربری که به ایران و روسیه و ارمنستان وابسته بودند را حذف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز ۲۳۸ حساب کاربری از ایران فعال بوده و موازین استفاده از شبکه اجتماعی توییتر را نقض کرده بودند.

به گفته توییتر حدود ۱۰۰ حساب کاربری با وابستگی‌هایی به روسیه بسته شده‌اند، زیرا با حمله به پیمان نظامی ناتو، به نفرت‌پراکنی علیه ایالات متحده و اتحادیه اروپا مشغول بودند.

بنا به همین گزارش ۳۵ حساب کاربری وابسته به ارمنستان بسته شده‌اند، زیرا کار آنها حمله به جمهوری آذربایجان بوده است.

توییتر در سایت وبلاگ خود گفته است که این حساب‌ها به خاطر نقض مقررات شبکه اجتماعی برای همیشه بسته می‌شوند.

پیش از این نیز توییتر روز شماری از حساب‌های کاربری وابسته به ایران را مسدود کرده بود.

برای نمونه چهارشنبه نهم مهر (۳۰ سپتامبر) توییتر اعلام کرد که بر اساس اطلاعاتی که از پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) دریافت کرده ۱۳۰ “حساب جعلی” رامسدود کرده است. حساب‌های یادشده با ایران در ارتباط بوده و تلاش می‌کردند در بحث‌های عمومی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اختلال ایجاد کنند.

این اکانت‌ها همان روزی بسته شدند که مناظره تلویزیونی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و جو بایدن رقیب او و کاندیدای حزب دموکرات انجام گرفت. اما خبر بسته‌شدن این حساب‌ها یک روز پس از مناظره اعلام شد.

توییتر تاکید کرده بود که این حساب‌ها را به سرعت شناسایی و حذف کرده و همه جزئیات در ارتباط با حذف این حساب‌ها را با همکاران خود به اشتراک گذاشته است.

حذف حساب‌های جعلی بخشی از تلاش‌های توییتر برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی است. مبارزه توییتر علیه کمپین‌های انتشار اطلاعات نادرست از سال ۲۰۱۸ با حذف بیش از یک میلیون حساب جعلی آغاز شد.

برگرفته ای از سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۲۴ فوریه۲۰۲۱