خالد پیرزاده، قهرمان پرورش اندام زندانی، دوباره اعتصاب غذا کرد

«خالد پیرزاده»، قهرمان بدن‌سازی و زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ که روز چهارشنبه ششم اسفند ۱۳۹۹به اعتصاب غذای خود پایان داده بود، دوباره اعتصاب غذا کرد.

«هرانا» با اعلام این خبر نوشته این زندانی سیاسی در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مسوولان زندان، از روز شنبه ۲۳ اسفند مجددا اعتصاب غذا کرده است.

خالد پیرزاده روز دوشنبه چهارم اسفند ۱۳۹۹، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و مخالفت مسوولان با درخواست آزادی مشروط او، با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زده بود.

هرانا به نقل از یک منبع مطلع نوشته است که صبح روز یک‌شنبه، رییس تیپ۲ زندان تهران بزرگ در مراجعه به سالن ۹، از این زندانی سیاسی خواسته است تا اعتصاب خود را بشکند که با مقاومت خالد پیرزاده مواجه شده است.

این زندانی سیاسی پیش از این در نامه سرگشاده‌اش با اشاره به وضعیت سلامتی خود نوشته بود: «تمام روزهای حبسم را روی ویلچر یا عصا به دست و یا در اتاق عمل بوده‌ام. نزدیک به دو سال است که دختر خردسالم را ندیده‌ام و برای جراحی پای چپم که تمام رباط‌های پایم پاره بوده، بیش از یک سال و اندی دوندگی و پس از یک بروکراسی طولانی و زجرآور، آخر با هزینه شخصی در بیمارستان آرمان تهران مورد جراحی قرار گرفتم.»

خالد پیرزاده در این نامه با اشاره به مخالفت دستگاه قضایی با آزادی مشروط او به دلیل وضعیت سلامتی ‌وی ادامه داده بود: «در حال حاضر پای چپم لنگ می‌زند و نیاز مبرم به فیزیوتراپی مداوم و آب درمانی دارم. از ناحیه کمر هم دچار شکستگی دو مهره هستم که آن هم نیاز به جراحی و درمان دارد.»

پیرزاده خرداد ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در بهمن‌ همان سال توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «محمد مقیسه»، به  اتهام «اجتماع و تبانی» و «توهین به رهبری»، به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد. 

این ورزشکار پرورش اندام خوزستانی در سال ۲۰۱۸ در مسابقات «فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام» سنگاپور، مقام سوم  را کسب کرده بود.

برگرفته ای از سایت ایران وایر، ۱۵ مارس ۲۰۲۱