اعتراف مترجم پنتاگون به جاسوسی برای حزب‌الله لبنان

یک مترجم نظامی آمریکایی به افشای اطلاعات محرمانه برای شخصی لبنانی که با حزب‌الله در ارتباط بوده اعتراف کرده است. این مترجم تنها در ظرف شش سال هویت ۱۰ فرد سری را در اختیار شهروند لبنانی قرار داده است.

مریم طه تامسون، مترجم نظامی آمریکایی روز جمعه ۶ فروردین (۲۶ مارس) به جاسوسی و افشای اطلاعاتی محرمانه به حزب‌الله لبنان اعتراف کرد.

تامسون از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ به عنوان مترجم در ارتش آمریکا کار می‌کرده است.

تامسون در فوریه ۲۰۲۰ در داخل پایگاه آمریکا در اربیل عراق دستگیر شد. گفته می‌شود که او اطلاعات محرمانه را به یک شهروند لبنانی انتقال داده که با حزب‌الله لبنان در ارتباط بوده است. نام این شهروند لبنانی اعلام نشده اما تارنمای “مدیل ایست نیوز” از او به عنوان فردی ثروتمند و دارای ارتباطات خوب با حزب‌الله یاد کرده است.

به نوشته میدل ایست نیوز، این فرد از سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان انگشتر دریافت کرده و یک برادرزاده‌اش نیز در وزارت کشور لبنان مشغول به کار است.

در گزارش به این موضوع نیز اشاره شده که این تبعه لبنان از تامسون درباره افرادی که به آمریکا در حمله به قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران کمک کرده‌اند اطلاعات خواسته است.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا ‌این مترجم طی شش سال، هویت ۱۰ فرد سری و دست کم ۲۰هدف در آمریکا را در اختیار شهروند لبنانی قرار داده است.

وزارت دادگستری آمریكا اعلام کرد خانم مریم تامپسون ضمن اعتراف خود را مقصر شناخته است.

احتمال داده می‌شود که تامسون به مجازات حبس ابد محکوم شود.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۲۸ مارس ۲۰۲۱