حکومت ایران آذوقه و دارو و سوخت مورد نیاز مردم را برای حزب الله می فرستد که قدرت را در لبنان بدست گیرد

منابع خبری در تهران به رادیو پیام اسرائیل گفتند که رژیم قصد دارد به هدف آن که حزب الله بتواند با سوءاستفاده از هرج و مرج سیاسی کنونی در لبنان بر آن کشور مسلط شود، چند صد میلیون دلار هزینه کند.

به گفته این منابع، رژیم برای این هدف مقادیر عظیمی کالا و آذوقه به لبنان می فرستد تا حزب الله آن را بین مردم نسبتا گرسنه توزیع کند و محبوبیتی به دست آورد. ارسال این کمک ها در شرایطی صورت می گیرد که خود مردم ایران با کمبود مواد خوراکی و از جمله گوشت و مرغ و روغن روبرو هستند و صف های طولانی به وجود می آید و به علت بالا بودن بهای گوشت، بسیاری از مردم توان خرید آن را ندارند.

اکنون بیش از یک سال است که لبنان با بحران شدید اقتصادی روبرو می شود که یک علت اصلی آن، برقراری تحریم های آمریکایی علیه حزب الله و فعالیت های مالی آن می باشد. ولی ویروس کورونا و همچنین فساد مالی مقامات حکومتی به این روند شتاب بخشیده است.

با آن که در برخی از همایش های اعتراضی در بیروت و طرابلس و صدا ، علیه حزب الله نیز شعار داده شده، منابع خبری در تهران می گویند که خامنه ای دستور داده بیشترین کمک مالی و مایحتاج در اختیار حزب الله قرار گیرد تا از طریق توزیع آن بین مردم، محبوبیتی برای خود ایجاد کند و بتواند بر قدرت مسلط شود.

با توجه به ناکامی های رژیم ایران در استقرار نظامی در سوریه، و همچنین مشکلات رسوخ یابی در میان فلسطینیان، کشور لبنان به مهمترین پایگاه نظامی رژیم ایران برای حمله احتمالی به اسرائیل مبدل شده است.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی تایید کرد که رژیم ایران تصمیم گرفته مقادیر زیادی آذوقه به لبنان بفرستد. این اقدام در کنار تامین همه هزینه های مالی حزب الله توسط رژیم ایران صورت می گیرد.

در این گزارش آمده است که حزب الله یک نوع کارت اعتباری میان شیعیان توزیع می کند که با آن می توان به خرید مایحتاج پرداخت. این کالا و آذوقه از ایران به لبنان فرستاده می شود و این در حالی که کمبود مواد مشابه در داخل ایران، روز به روز شدیدتر می شود.

همچنین، رژیم ایران که ادعا می کند به علت تحریم های آمریکایی، قادر به تامین داروی کافی در داخل کشور نیست، محموله های بزرگی از دارو و همچنین میلیون ها لیتر بنزین به لبنان فرستاده و می فرستد.

حکومت ایران در چند سال اخیر، بیش از یک میلیارد دلار برای بازسازی مراکز حزب الله که در جنگ با اسرائیل ویران شده بود، هزینه کرده است.

برگرفته ای از سایت رادیو پیام اسرائیل، ۱۹ آوریل۲۰۲۱