حزب‌الله با پوشش میوه و سبزیجات مواد مخدر به عربستان سعودی قاچاق می کند

سازمان حزب‌الله، سرزمین لبنان را به جزیره‌های جدا و مناطق از هم گسسته تبدیل کرده است که ارتباط آن با محیط عربی و جامعه جهانی قطع شده است. این سازمان مرزهای بین لبنان و سوریه را از بین برده است و حکومت ایران هم توسط گروه‌های وابسته به خود، کنترل مرزهای ایران و عراق، عراق و سوریه، و سوریه و لبنان را در دست گرفته است.

هم اکنون این گذرگاه زمینی که بارها از طریق آن رژیم ایران سلاح و مهمات به حزب‌الله منتقل می کرد اکنون به گذرگاه قاچاق تبدیل شده است که همه چیز، از جمله مواد مخدر، از آن عبور می‌کند.

شبکه خبری العربیه روز گذشته (شنبه ) از موفقیت عربستان سعودی در کشف و ضبط یک محموله بزرگ از ماده مخدر قرص‌های “کاپتاگون” بود که در یک محموله انار از لبنان وارد عربستان سعودی شده بود. پس از کشف آن محموله، عربستان سعودی تصمیم گرفت واردات سبزیجات و میوه از لبنان را متوقف کند.

در واکنش به کشف این مواد مخدر ، سیاستمداران، ناظران و حتی شهروندان عادی لبنان، حزب‌الله را متهم به دست داشتن در آن مسئله کردند و هشتگ #Paptagon_Drug Party را ‌راه انداختند که به سرعت در شبکه توییتر “ترند” شد.

همزمان سرهنگ محمد النجیدی، سخنگوی رسمی اداره مبارزه با مواد مخدر عربستان سعودی،هم فاش کرد که «مواد مخدر مخفی شده در سبزیجات و میوه‌های وارداتی از لبنان، ۷۵ درصد کل محموله است».

وی افزود: «اداره مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف چندین مورد عملیات قاچاق از لبنان شده است که در داخل محموله‌های سبزیجات و میوه‌ها جاسازی شده بود و برجسته‌ترین آن‌ها کشف و ضبط بیش از ۲۰ میلیون قرص (آمفتامین) پنهان شده در محموله انگور، و کشف و ضبط بیش از ۴ میلیون قرص مخدر (آمفتامین) در یک محموله سیب بود».

سرهنگ محمد النجیدی، در ادامه گفته است که در مورد دیگری نیز «۱۱ میلیون قرص مخدر در داخل محموله لاستیک‌های که از لبنان وارد بندر جده در عربستان سعودی شد بود، کشف و ضبط شده است».

به گزارش شبکه خبری العربیه، حزب‌الله تجارت مواد مخدر، به ویژه قرص‌های کاپتاگون در سوریه و قاچاق آن‌ها از طریق گذرگاه‌های مرزی قانونی و غیرقانونی میان سوریه و لبنان، را در دست دارد، و بر آن مبنا، شکی نیست که منبع قرص‌های کاپتاگون، همان آزمایشگاه‌های داخل سوریه است؛ بدان ترتیب که آن قرص‌ها در سوریه تولید، و سپس به لبنان قاچاق شده است تا سرانجام از آن‌جا به مقصد عربستان سعودی منتقل شود.

پس از سیاست گسترش شبه نظامیان تروریستی و فروش سلاح‌های مختلف و موشک به چندین کشور عربی، از جمله عراق، سوریه، لبنان، و یمن ، با هدف بی ثباتی و ناامنی در منطقه ، اکنون حزب الله لبنان به کمک حکومت ایران سعی دارند سیاست استفاده از مواد مخدر و قاچاق آن را در چارچوب استراتژی بزرگ خود برای گسترش نفوذ و تأثیر منفی بر کشورهای منطقه اِعمال کنند.

اکنون این مردم لبنان هستند که باید هزینه عواقب ناگوار فعالیت‌های شبه‌نظامیان حزب‌الله را بپردازند.

برگرفته ای از سایت رادیو پیام اسرائیل، ۲۶ آوریل۲۰۲۱