مایک پومپئو: کاملاً محتمل است که ایران مسئول حملات اخیر باشد

 

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت گفت «کاملاً محتمل است» که ایران مسئول خرابکاری علیه منافع نفتی کشورهای خلیج فارس باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا در این مورد افزود: «با توجه به تمامی کشمکش‌های منطقه‌ای که طی دهه گذشته شاهدش بوده‌ایم و شکل این حملات، به نظر می‌آید این امکان کاملاً محتمل است که ایران پشت این حملات باشد».

وزیر خارجه آمریکا با وجود این تأکید کرد که ایالات متحده هنوز در این مورد به «نتیجه‌ای قطعی» که بتوان آن را به همگان اعلام کرد نرسیده است.

مایک پومپئو قرار است عصر سه‌شنبه در مورد بحران فزاینده کشورش با ایران جلسه‌ای توضیحی با قانون‌گذاران آمریکایی برگزار کند.

تنش‌ میان ایران و آمریکا در هفته‌های اخیر به شدت بالا گرفته است تا جایی که گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره وقوع جنگ احتمالی میان این دو کشور مطرح شده است. اما مقام‌های تهران و واشینگتن اطمینان داده‌اند که هیچ کدام قصد جنگ ندارند.

برخی مقامات آمریکا تحرکات «خرابکاری» یکشنبه گذشته علیه چهار کشتی در بندر فجیره امارات را به ایران نسبت داده‌اند؛ امارات و عربستان نیز مستقیما ایران را متهم کرده‌اند.

نقل از رادیو فردا