خانواده‌های کشته‌شدگان ۴۲سال حکومت جمهوری اسلامی: مردم، برای اینکه به سرنوشت ما دچار نشوید رأی ندهید!

مادران و خانواده‌های کشته‌شدگان ۴۲ سال حکومت سرکوبگر و ضدبشری جمهوری اسلامی در حرکتی مشترک با به راه انداختن کمپین #رأی_بی_رأی با انتشار ویدئوهایی از مردم می‌خواهند تا در رأی‌گیری خردادماه ۱۴۰۰ شرکت نکنند و آرای خود را به صندوق حکومتی که فرزندان آنان را کشته است، نریزند.

مادران و خانواده‌های کشته‌شدگان ۴۲ سال حکومت سرکوبگر جمهوری اسلامی از جمله کشته‌شدگان دهه ۶۰ خورشیدی، اعتراضات آبان‌ماه ۹۸، اعتراضات انتخابات سال ۱۳۸۸، جانباختگان هواپیمای اوکراین و زندانیان کشته‌شده در زندان‌ها، کمپین «رأی بی رأی» را برای تحریم «انتخابات» ریاست‌جمهوری به راه انداخته‌اند.

در شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر و اینستاگرام نیز کمپین تحریم انتخابات با هشتگ‌های #رای_بی_رای، #مادران_دادخواه، #نه_به_جمهوری_اسلامی توسط کاربران بطور گسترده نشر و بازنشر می‌شود.

مادران دادخواه نیز ویدئوهایی خطاب به مردم تهیه و منتشر کرده‌اند. برخی از آنها ضمن اعلام پشیمانی از رأی دادن در دوره‌های گذشته، خواهان عدم شرکت مردم در انتخابات پیش رو شدند. گزینش سیزدهمین ریاست جمهوری اسلامی قرار است روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود.

ناهید شیربیشه مادر پویا بختیاری، خواهر حسین افشار، مادر نوید بهبودی، مادر ابراهیم کتابدار، مادر مهرداد معین‌فر، مادر پژمان قلیپور، خواهر بهمن جعفری، برادر علی سرتیپی، مادر مهدی دائمی، پدر وحید دامور، مادر محمد طاهری، خواهر امیدرضایی، مادر رضا معظمی، مادر فرهاد مجدم، پدر مصطفی کریم‌بیگی، مادر و خواهر محسن جعفرپناه همگی از کشته‌شدگان اعتراضات‌ها در این حرکت مشترک شرکت دارند.

ناهید شیربیشه مادر پویا بختیاری در ویدئویی به مردم می‌گوید: «خیلی رأی دادیم، نمی‌گویم رأی ندادیم. تا حالا بارها همه جمعی که اینجا هستیم بارها رأی دادیم اما نتیجه‌اش چی شد جز اینکه بچه‌های ما را به گلوله بستند؟ انتظار داریم چه اتفاقی بیافتد؟ بعد از این چیزی که با ۴۰ سال رأی دادن نتیجه‌اش این شده، بعد از این چه خواهد شد؟ یک ذره فکر کنید، اندیشه و تأمل کنید…»

مادران دادخواه می‌گویند خونخواه فرزندانشان هستند و از خون فرزندانشان نمی‌گذرند و رأی هم نمی‌دهند و اگر مردم حامی آنها هستند، به این حکومت رأی ندهند.

مادر فرهاد مجدم از کشته‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ تصویر شناسنامه‌ی خود را که مُهرهای شرکت در دوره‌های مختلف انتخابات در آن ثبت شده را نشان می‌دهد و می‌گوید، «از خون فرزندم نمی‌گذرم، فرزندم ۱۰ سال خارج ایران بود و صحیح و سالم برگشت اما او را کشتند. این هم رای‌هایی که دادم؛ از مادران می‌خواهم رای ندهید! اگر می‌خواهید به سرنوشت من دچار شوید رای بدهید!»

او در ویدئوی دیگری می‌گوید: «هیچوقت قاتلین پسرم را نمی‌بخشم. اینهم رأی‌هایی که دادم، به مادران می‌گویم، تا دچار سرنوشت من نشوند. فکر نکنند با رأی‌هایشان دارند مملکت را درست می‌کنند.»

در پی انتشار فراخوان مادران و خانواده‌های کشته‌شدگان ۴۲ سال حکومت جمهوری اسلامی به مردم برای تحریم «انتخابات»، کاربران توئیتر فارسی نیز در ابعاد گسترده‌ جنایات رژیم اسلامی در ایران را طی بیش از چهار دهه با انتشار تصاویر کشته‌شدگان یادآوری کرده و با خانواده‌های قربانیان و مادران دادخواه اعلام همبستگی می‌کنند.

در جریان پنج روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری اسلامی اعتراض‌های گسترده‌ای از سوی خانواده‌های کشته‌شدگان به حضور ابراهیم رئیسی از اعضای هیئت مرگ دهه شصت خورشیدی، محمود احمدی‌نژاد از عوامل کشتار معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ نیز صورت گرفته است. این در حالیست که بقیه داوطلبان نامزدی ریاست دولت سیزدهم نیز پرونده‌های یا همکاری و همراهی در جنایات رژیم را دارند و یا اساسا جزو تأییدکنندگان این نظام هستند که می‌توانند در انتخابات آن شرکت کنند و حتا امید به ریاست دولت را داشته باشند!

همچنین خانواده‌های کشته‌شدگان آبان‌ ۹۸ به سوء استفاده از خون فرزندانشان در جهت شو تبلیغاتی محمود احمدی‌نژاد یکی از چهره‌های بدون بزک جمهوری اسلامی به شدت اعتراض کردند.

در روز نام‌نویسی احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق رژیم ولایت فقیه، زنی با چادر سفید در مقابل وزارت کشور ظاهرا با «تربت کشته‌شدگان» آبان‌۹۸ به دیدار احمدی‌نژاد رفت! گروهی از خانواده‌های کشته‌شدگان در پیامی گفتند: «با نام عزیزان قهرمان ما بازی نکنید، شما تک‌ به‌ تک شریک جرم در جنایت آبان خونین هستید. رای ما نابودی و سرنگونی تمام شماست!»

برگرفته ای از سایت کیهان لندن، ۱۸ مه ۲۰۲۱