دستکم ۸ تجمع اعتراضی برگزار شد

روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت، جمعی از معلمان کارنامه سبز و گروهی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، تعدادی از کارکنان شرکتی هواپیمایی هما در ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد، شماری از کارگران بازنشسته هتل لاله تهران در مقابل ساختمان این هتل، گروهی از اعضای تعاونی کارکنان شهرداری گلستان در استان تهران در مقابل ساختمان شهرداری، جمعی از رانندگان خطوط بی آرتی تهران در مقابل ساختمان شورای شهر، تنی چند از کارگران کارخانه سیمان جوین سبزوار در محل کار خود و گروهی از داوطلبان آزمون استخدامی پیمانی وزارت بهداشت در مقابل دیوان عدالت اداری در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی امروز با تجمع چند ساعته مقابل مجلس خواستار توجه نمایندگان و مجلس به وضعیت استخدامی خود شدند.

تجمع کارگران بازنشسته هتل لاله تهران
به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، تعدادی از کارگران بازنشسته هتل لاله تهران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود، در مقابل ساختمان این هتل دست به تجمع زدند.

به گفته یکی از معترضان؛ نامه‌نگاری‌های زیادی به مراجع پیگیری کننده همانند نهاد قضایی، بازرسی وزارت میراث فرهنگی، وزارت کار و برخی نمایندگان فراکسیون گردشگری مجلس انجام شده اما متاسفانه هنوز پاسخی که نشان از برطرف شدن مشکلاتمان باشد، دریافت نکرده‌ایم.

کارگران بازنشسته معترض هتل لاله تهران که از سال ۹۵ مطالبات سنواتی و مزدی خود را کامل وصول نکرده‌اند، می‌گویند: نه کارفرما و نه مسئولان حامی ما نیستند؛ نه تنها حق و حقوق ما را نمی‌دهند بلکه صدای ما را هم نمی‌شنوند.

تجمع رانندگان خطوط بی آرتی تهران
به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، شماری از رانندگان خطوط بی آرتی تهران در مقابل ساختمان شورای شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان، در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این شرکت، عدم پرداخت معوقات، عدم تحویل لباس کار و تغذیه دست به تجمع زدند.

تجمع معلمان کارنامه سبز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، جمعی از معلمان کارنامه سبز در مقابل مجلس شورای اسلامی واقع در تهران، تجمع کردند.

این معلمان در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت استخدامی‌شان، شعار هایی از قبیل “کارنامه سبز داد بزن، حقتو فریاد بزن” را سر دادند.

معلمان کارنامه سبز افرادی هستند که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، معروف به “آزمون ماده ۲۸” شرکت کرده‌ و برگزیده شده‌اند، اما تابحال اقدامی به جهت استخدام آنها صورت نگرفته است.

تجمع کارکنان شرکتی هواپیمایی هما
به گزارش همشهری، امروز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، تعدادی از کارکنان شرکتی هواپیمایی هما در اعتراض به تصمیم ایران‌ایر مبنی بر احتمال عدم تمدید قرارداد نیروهای شرکتی در سال جاری، دست از کار کشیده و در ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز علیرضا برخورد، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برنامه ریزی این شرکت برای عدم تمدید قراردادهای نیروهای شرکتی، خدماتی و فضای سبز ایران ایر به دلیل بالا بودن تعداد پرسنل این شرکت اعم از شاغل و بازنشسته و ناتوانی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان آن خبر داده بود.

تجمع اعضای تعاونی کارکنان شهرداری گلستان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، گروهی از اعضای تعاونی کارکنان شهرداری گلستان در استان تهران با تجمع در مقابل ساختمان شهرداری خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این شهروندان حدود ۱۰ سال پیش بابت خرید زمین به تعاونی کارکنان شهرداری گلستان پول پرداخت کردند اما تاکنون موفق به دریافت زمین های خود نشدند.

تجمع کارگران کارخانه سیمان جوین
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، تنی چند از کارگران کارخانه سیمان جوین در سبزوار، دست به اعتصاب زده و در محل کار خود تجمع اعتراضی برپا کردند.

تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی، پایین بودن سطح دریافتی‌ها و شرایط بد کاری‌شان صورت گرفته است.

تجمع داوطلبان آزمون استخدامی پیمانی وزارت بهداشت
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، گروهی از داوطلبان آزمون استخدامی پیمانی وزارت بهداشت در مقابل دیوان عدالت اداری دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به امتیاز کرونا در این آزمون صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۹ مه ۲۰۲۱