رئیس‌ «مجلس انقلابی» از وبسایت همسریابی حکومت رونمایی کرد؛ قبل از ورود «وضو بگیرید»!

رونمایی از اولین اپلیکیشن همسریابی حکومت با نام «همدم» توسط محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی حواشی زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است. قالبیاف گفته، به او توصیه کرده بودند که در این مراسم شرکت نکند!

اپلکیشن «همدم» را سازمان تبلیغات اسلامی زیر نظر علی خامنه‌ای برای جوانان مجرد طراحی کرده!
در راستای اجرای فرمان علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی برای تبلیغ ازدواج و افزایش «همسرگزینی» و بچه‌دار شدن جهت پیشبرد سیاست افزایش جمعیت کشور و «لشکر اسلام»، امروز دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، اولین اپلیکیشن «همسریابی» حکومت با نام «همدم» رونمایی شد!

گفته می‌شود این پلاتفرم که توسط موسسه «تبیان» زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی طراحی شده، قابلیت جستجو و انتخاب همسر را از طریق ارائه مشخصات و ویژگی‌های اعلام شده به کاربران متقاضی دارد! مشابه همانچیزی که در کشورهای دیگر توسط بخش خصوصی از سال‌ها پیش انجام می‌شود و مانند موارد دیگر، نسخه تقلیدشده‌ی آن از سوی جمهوری اسلامی معلوم نیست با چه کیفیت و اعتباری ارائه می‌شود!

بر مبنای گزارش رسانه‌های داخلی، اپلیکیشن «همدم» برای «مجردها» تهیه و طراحی شده و به آنها «خدمات مشاوره‌ای به شکل تلفنی و حضوری، آزمون‌های روانشناسی و مجله آنلاین و محتواهای آموزشی در دسترس جوانان و خانواده‌ها» می‌دهد.

همچنین، «همدم» این جوانان مجرد متقاضی ازدواج را «از ابتدای تصمیم‌گیری برای ازدواج تا ۴ سال پس از آن همراهی خواهد کرد»!

کمیل خجسته مدیرعامل موسسه «تبیان» که گفته‌ می‌شود برادرزاده همسر علی خامنه‌ای است، در مورد مشخصات این اپ گفته است: «در این پلاتفرم افراد متقاضی بعد از احراز هویت، تست‌های متفاوت از آنها گرفته می‌شود و با نظارت اساتید روانشناسی از جمله دکتر گلزاری، نسبت به یکدیگر آگاهی لازم را کسب می‌کنند.»

خبرگزاری «فارس» وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از واژه‌ی «همسان‌گزینی» در توصیف کاربرد این اپلیکیشن استفاده کرده که هدف از آن ظاهرا «تسهیل ازدواج پایدار و آگاهانه جوانان» است!

کی بود از اقای رئیسی زن میخواست؟
اپلیکیشن رسمی «همدم» ویژه همسریابی نصب کن.#عشق_پاک pic.twitter.com/zvoBeEqxsm

— مصطفی (@m0stafa2T) July 12, 2021

قابل توجه اینکه رونمایی از این اپلیکیشن با حضور محمدباقر قالبیاف رئیس مجلس شورای اسلامی حاشیه‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته و سبب خنده و تمسخر سازمان تبلیغات اسلامی و قالبیاف رئیس مجلس انقلابی شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس‌ «مجلس انقلابی» در افتتاحیه «همدم» گفته است، به او گفته شده بود که حضورش در این مراسم در شأن رئیس یک قوه نیست ولی او به دلیل اهمیت مسئله ازدواج حاضر به شرکت در آن شده است!

گفتنی است که برخی کاربران مؤمن اسلامی در توئیتر به دوستان خود توصیه کرده‌اند که پیش از حضور در این اپلیکیشن «وضو» بگیرند.

گزارش صدا‌وسیمای جمهوری اسلامی از راه‌اندازی این اپلیکیشن نیز با بازتاب گسترده‌ای مواجه شده است. کاربران می‌پرسند، آیا باور می‌کردید که یک روز تلویزیون رژیم از یک برنامه «پارتنریابی» گزارش تهیه کند؟!

برگرفته ای از سایت کیهان لندن، ۱۳ جولای ۲۰۲۱