سه کشته و دو مفقود در سیل کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از پیدا شدن پیکر سه نفر از مفقودان سیل در شهرستان بافت این استان خبر داد.

رضا فلاح، روز شنبه ۲۶ تیر با اعلام اینکه ۵ نفر در جریان سیل روز گذشته مفقود شد‌ه‌اند گفت که ناپدید شدگان همگی بومی منطقه بوده‌اند و پیکر سه مفقودی در منطقه کیسکان، ده زارچی و بیدشک پیدا شده است.

این مقام استان کرمان افزود که از روز گذشته با توجه به بارش ها و طغیان رودخانه ها عملیات امداد و نجات در ۲۱ روستا در شهرستان های بافت، بردسیر، رابر، راور، سیرجان، زرند، راین و ماهان آغاز شد و تا پایان فعالیت سامانه بارشی همچنان امداد و نجات ادامه خواهد داشت.

در جریان سیل کرمان برق شماری از روستاها قطع شده و خسارات گسترده ای به کشاورزان وارد شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران ایران هم تعداد کشته‌‌های حوادث جوی ۷۲ ساعت گذشته در ایران را پنج نفر اعلام کرد.

علی بختیاری، درباره خسارات و مشکلات پیش آمده در اثر سیل به ایسنا گفت در استان آذربایجان غربی بارندگی همراه با تگرگ و طوفان، موجب خسارت تا ۸۵ درصدی به ۵۵۰ هکتار از زمین‌های باغی و ۴۵۰ هکتار از زمین‌های زراعی در بخش انزل از توابع شهرستان ارومیه شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران افزود همچنین در سه روستا از توابع شهرستان ارومیه در بخش صفائیه حدود هفت میلیارد تومان خسارت به زمین‌های کشاورزی و ابنیه ها وارد شده است. حدود ۳۰ رأس گوسفند نیز در شهرستان خوی روستای الند تلف شد.

به گفته بختیاری، هشت استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان و کردستان متاثر از این بارش‌ها بوده و امدادرسانی به ۲۱۹ نفر در ۲۱ شهرستان از این استان‌ها انجام شده است.

برگرفته ای از سایت ایران وایر، ۱۷ جولای ۲۰۲۱