شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در ایران رکورد زد؛ بیش از ۲۷ هزار نفر در یک شبانه‌روز

بر اساس آمار رسمی، شمار بیماران جدید مبتلا به کرونا در ایران طی یک شبانه‌روز، به رکورد ۲۷ هزار و ۴۴۴ نفر رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شناسایی این تعداد بیمار طی ۲۴ ساعت در ایران، از ابتدای همه‌گیری این ویروس در کشور، سابقه نداشته است.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، پیش از این بیشترین تعداد بیماران شناسایی‌شده مبتلا به کرونا در یک روز، با ٢۵ هزار و ۵٨٢ هزار نفر در ٢۵ فروردین سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده بود.

از میان ۲۷ هزار و ۴۴۴ بیمار تازه، سه هزار و ۳۶ نفر از آنها بستری شدند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، روز سه‌شنبه، ۲۹ تیر ۱۴۰۰، تعداد قربانیان روزانه هم پس از مدت‌ها به عدد ٢۵٠ نفر رسید؛ آخرین باری که بيش از ٢۵٠ فوتی کرونا در ایران اعلام شده بود، سوم خرداد سال جاری بود.

تعداد بیماران جدید بستری‌شده نیز پس از مدت‌ها باردیگر به عدد ۳۰۳۶ نفر رسید؛ آخرین باری که بیش از ٣ هزار بیمار در روز بستری شده بودند، ١٣ اردیبهشت سال جاری بود.

در حال حاضر، ۴۴۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شرایط شدید این بیماری، در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران در شرایطی اعلام می‌شود که درستی آنها از سوی منابع مستقل مورد تردید جدی قرار دارد و دست‌کم در زمینه مرگ، تخمین زده می‌شود که آمار، دو تا سه برابر میزان رسمی باشد.

بر اساس گزارش‌های رسمی، در شرایط فعلی، ۱۶۹ شهر ایران در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

با افزایش شمار مبتلایان کرونا در ایران بدلیل انتقال گسترده سویه موسوم به دلتا، همه اداره‌های استان‌های تهران و البرز از روز، سه‌شنبه، ۲۹ تیر تا یکشنبه، ۳ مرداد تعطیل خواهد بود و تعطیلی بازار تهران نیز در این روزها ادامه خواهد داشت.

گزارش دیگری نیز حاکی است دادستان شهرری در خصوص برگزاری مراسم موسوم به «مسلمیه» در این شهرستان گفته: «افرادی که به آنها تذکر داده شده بود مخصوصاً روسای هیأت‌‌ها که مسئولیت این کار را بر عهده داشتند، از طریق مراجع رسمی احضار و بازخواست خواهند شد.»

اظهارات وی پس از آن بیان می‌شود که تصاویری از این مراسم در حالی که جمعیت زیاد بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای برگزاری آن دور هم جمع شده بودند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

غلامرضا نوفرستی در عین حال افزوده که باوجود رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، امکان برخورد سلبی با شرکت‌کنندگان از سوی پلیس وجود نداشت، چون ممکن بود «با برخورد پلیس و ممانعت و مقاومت هیأت‌ها، حاشیه‌های دیگری ایجاد شود.»

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۱ جولای ۲۰۲۱