تجمع بازنشستگان و کادر پزشکی در چند شهر ایران: اعتراض به وضع معیشت

روز یکشنبه همزمان در تهران، خوزستان، و اصفهان، جمعی از بازنشستگان صندوق فولاد با حضور مقابل ساختمان‌های صندوق بازنشستگان فولاد، خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های به‌حق خود شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تجمع‌کنندگان مهم‌ترین خواسته‌های خود را برخورداری از مستمری بالاتر از خط فقر، درمان رایگان، و اصلاح احکام همسان‌سازی حقوق و انتقال از ردیف ۹ بودجه به ردیف ۷ عنوان کردند و گفتند: «دولت مصوب کرده صندوق بازنشستگی فولاد و صندوق‌های مشابه آن با بودجه خود و تصویب هیات امنای خود، طرح همسان‌سازی را اجرا کنند، اما متاسفانه صندوق بازنشستگی فولاد زیر بار اجرای کامل طرح نمی‌رود.»

بر اساس این گزارش، بازنشستگان همچنین خواستار پرداخت به‌موقع هزینه‌های درمانی کارمندان بازنشسته فولاد از بودجه‌های سنواتی، قرارداد درمان برابر آیین‌نامه استخدامی و دستورالعمل‌های فولاد، بیمه عمر و حوادث برابر با دیگر واحدهای فولادی، و به‌کارگیری فرزندان در ذوب‌آهن و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد هستند.

از سویی، بر اساس گزارش‌هایی که  روز یکشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، جمعی از پزشکان عمومی و دانشجویان پزشکی نیز در شهرهای تهران، شیراز، کرمان، مشهد، کرمانشاه، یاسوج، و همدان در مقابل دانشکده‌های علوم پزشکی شهرهای خود تجمع برگزار کردند.

پزشکان با ابراز ناتوانی از تامین هزینه‌های روزمره خود، خواستار «تغییر تعرفه‌ها در درمانگاه‌های خصوصی به شکل ساعتی و درصدی» شدند.

بر روی برخی از پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌هایی که تجمع‌کنندگان در دست داشتند، نوشته شده بود: « ویزیت رایگان= حق مردم/ تعرفه واقعی = حق پزشک/ سازمان‌های بیمه، دست بر جیب مردم و [فشار] بر گلوی پزشکان.»

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت به زبان فارسی، ۲ اگوست ۲۰۲۱