قلعه‌نویی: ۴۲ سال است در این فوتبال هر چه می‌بینیم ظلم است؛ واکنش تند بسیج به او

سازمان بسیج ورزشکاران در واکنش به اظهارات اخیر امیر قلعه‌نویی، مبنی بر این که در ۴۲ ساله گذشته هر چه در فوتبال دیده، «بی‌عدالتی» و «ظلم» بوده، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا،‌ پس از دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی بین تیم‌های فوتبال استقلال تهران و گل‌گهر سیرجان که با شکست کرمانی‌ها همراه بود، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم گل‌گهر گفت: «در این ۴۲ سال هر چه بوده ظلم بوده و ظلم بوده و ظلم. نمونه‌اش در همین فوتبال که این ناعدالتی ها صورت می گیرد».

آقای قلعه‌نویی در ادامه با انتقاد از «ناداوری‌ها» گفت که از فصل گذشته در هر بازی با استقلال داوران موجب باخت تیم او شده‌اند.

یک روز پس از این اظهارات، سازمان بسیج ورزشکاران در بیانیه‌ای سخنان آقای قلعه‌نویی را «غیرقابل قبول»، «زشت» و «ناصحیح» خواند و دلیل بیان آن‌ها را «ظرفیت کم» این مربی در برابر شکست عنوان کرد.

سازمان بسیج ورزشکاران در ادامه با اشاره موردی به موفقیت‌های آقای قلعه نویی در سال‌های گذشته آورده است: «چرا در این سال‌ها که شما قهرمان شدید صحبتی از بی‌عدالتی نکرده‌اید؟ اما حالا که شکست خورده‌اید، زمین و زمان را بهم دوخته و ادعای بی‌عدالتی می‌کنید!؟»

در این بیانیه هم‌چنین تاکید شده است که این «پیشکسوت فوتبال» «در اولین فرصت از مردم و جامعه انقلابی کشور عذرخواهی کند و به فکر تمرین «خویشتن‌داری» و «بالا بردن ظرفیت خود هنگام شکست» باشد.

در سال‌های گذشته بارها بازیکنان و مربیان فوتبال از ناداوری و تضییع حقوق تیم‌ها برای تامین منافع تیم‌های دیگر انتقاد کرده‌اند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۶ اگوست ۲۰۲۱