ابتلای سپیده قلیان به کرونا در زندان بوشهر

 وکیل سپیده قلیان از ابتلای او به کرونا در زندان بوشهر خبر داده است.

روز پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ جمال‌الدین حیدری‌منش، وکیل سپیده قلیان در حساب اینستاگرامش نوشت این زندانی سیاسی بیش از یک هفته است که به کرونا مبتلا شده اما در این مدت علیرغم تلاش‌هایی که شده با مرخصی درمانی او موافقت نشده است.

وکیل سپیده قلیان با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در زندان‌های ایران نوشته است: «در فضایی که دیگران هم مبتلا یا در معرض ابتلا هستند ، نگهداری او در زندان علاوه بر تهدید جان وی، در معرض ابتلا قراردادن سایر زندانیان است.»

روز گذشته همچنین خبر ابتلای ۲۰ زندانی محبوس در زندان شیبان به ویروس کرونا و نگهداری آن‌ها در شرایط غیراستاندارد از سوی فعالان حقوق بشری در رسانه‌ها منتشر شد.

برخی رسانه‌ها از آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا در زندان‌های ایران خبر داده‌اند اما وضعیت گسترش ویروس کرونا در زندان‌ها نگران کننده است.

سپیده قلیان آبان سال ۱۳۹۷ در جریان اعتراض‌های هفت‌تپه به همراه اسماعیل بخشی بازداشت شد اما این دو پس از آزادی اعلام کردند که شکنجه شده و زیر فشار «اعتراف اجباری» کرده‌‌اند.

سپیده قلیان، فعال مدنی که در این پرونده به پنج سال حبس محکوم شده است، روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ به زندان بوشهر تبعید شد.

او از اول تیرماه سال گذشته در زندان اوین بود و مسئولان قضایی و سازمان زندان‌ها هیچ توضیحی درباره تبعید او به زندان بوشهر ندادند.

اسماعیل بخشی، فعال کارگری در صفحه توئیتر خود خبر داده است که خانم قلیان با «دست‌بند و پابند» از اوین به زندان بوشهر منتقل شد در حالی که تا لحظه آخر به او گفته بودند به سپیدار اهواز می‌روند اما وقتی پیاده‌اش می‌کنند متوجه می‌شود زندان بوشهر است.

برگرفته ای از سایت ایران وایر، ۱۳ اگوست ۲۰۲۱