بیمارستان‌ها هم امنیتی شدند؛ عکسبرداری و فیلمبرداری در بیمارستان‌ها ممنوع!

حکومت همزمان با فروپاشی نظام سلامت در ایران و کُشتار گسترده‌ی مبتلایان به کرونا، عکسبرداری و فیلمبرداری از داخل بیمارستان‌ها را ممنوع کرده و حراست بیمارستان‌ها مانع می‌شوند که مراجعه‌کنندگان از مراکز درمانی فیلم و عکس بگیرند!

روز شنبه ۲۳ امرداد در حالی‌ که در تهران ۲۱۶ نفر و در مشهد ۳۰۰ نفر بر اساس اعلام رسمی دانشگاه‌های علوم پزشکی این شهرها، جان خود را از دست دادند، وزارت بهداشت آمار مرگ‌ و میرهای کل کشور را تنها «۴۶۶ نفر» اعلام کرده است!

آمار وزارت بهداشت که از سوی کارشناسان پزشکی همواره غیرواقعی و نامعتبر عنوان می‌شد، حالا بطور رسمی توسط این وزارتخانه‌ دستکاری‌ می‌شود و اعداد و ارقام جانباختگان را بنا بر سیاست‌های حاکم کم و زیاد می‌کنند.

این امر در پی اظهارات علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران است که در سخنانی که ویدئوی آن پخش شده گفته بود، «ما آمارهای مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم.»

همزمان با تأکید حکومت بر درز پیدا نکردن میزان واقعی کُشتار کرونا به ویژه پس از اعتراض‌های گسترده‌ی مردم و تشکل‌ها و گروه‌های اجتماعی علیه وارد نکردن واکسن‌های معتبر خارجی و محکوم کردن علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی به عنوان تصمیم‌گیرنده و صادرکننده‌ی فرمان ممنوعیت واردات واکسن‌های تولید آمریکا و بریتانیا، بر شدت دستکاری‌ها و قلب واقعیت هولناک کرونا در ایران افزوده شده است.

گزارش‌ها از بیمارستان‌ها حاکیست، حراست بیمارستان‌ها اجازه فیلمبرداری و عکسبرداری به بیماران و مراجعه‌کنندگان نمی‌دهند. این دستورالعمل که گفته می‌شود از سوی نهادهای امنیتی به مراکز درمانی کشور صادر شده، بیماران و همراهان‌شان را از فیلمبرداری و عکسبرداری با تلفن همراهشان به شدت منع می‌کند.

این دستور پس از انتشار تصاویر و ویدئوهای هولناکی از خوابیدن بیماران روی زمین و بستری کردن آنان با انداختن پتو روی کف بیمارستان، به بیمارستان‌ها ابلاغ شده است.

گفتنی است دلیل این تصمیم بازتاب منفی انتشار این تصاویر و ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی و ارسال آن به شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی عنوان شده است.

حال آنکه در تمام مدتی که نهادهای مسئول و مقامات رسمی با دروغ و سانسور و پنهانکاری به تحریف واقعیت پرداخته‌اند، این تصاویر که با تلاش شهروندان در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف پخش می‌شود یکی از منابع مهم اطلاع‌رسانی نسبت به وضعیت بیمارستان‌ها به شمار می‌روند. همچنین این عکس‌ها و ویدئوها مستنداتی تاریخی درباره این فاجعه در کشور هستند. مستنداتی که شمار بسیار زیاد بیماران مبتلا به کرونا، سرگردانی و استیصال آنان را در حیاط و راهروهای بیمارستان‌ها و همچنین کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات پزشکی و روند ناکارآمد واکسیناسیون و در کل فروپاشی نظام سلامت در ایران را ثبت می‌کنند.

آنگونه که وبسایت «پیام اقتصاد» به نقل یکی از بیماران بیمارستان «مسیح دانشوری» نوشته: «در بیمارستان مسیح دانشوری به شدت از سوی نیروهای انتظامات این بیمارستان این موضوع پیگیری و رصد می‌شود. از آنجا که شرایط ناخوشایندی این بیمارستان دارد و شبیه به بیمارستان‌های جنگی شده به کسی اجازه داده نمی‌شود در برخی محوطه‌ها از جمله آنجا که چادر صحرایی دارد کسی با تلفن همراه عکس و یا فیلمی بگیرد.»

برگرفته ای از سایت کیهان لندن، ۱۶ اگوست ۲۰۲۱