همسرآزاری جسمی زنان، ۹۶ درصد معاینه‌شدگان پزشکی قانونی را تشکیل می‌دهد

مرکز آمار ایران اعلام کرد از مجموع ۸۰ هزار و ۱۸۷ مورد معاینه پزشکی قانونی در ارتباط با «همسرآزاری جسمی» در طول سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۹۶ درصد معاینه‌ها به شکایت زنان از همسرآزاری جسمی و تنها چهار درصد به مردان اختصاص داشته است.

به گزارش مرکز آمار ایران، از مجموع معاینه‌های انجام شده در ارتباط با «همسرآزاری جسمی» در سال گذشته، بیش از ۷۷ هزار مورد به زنان و کمی کمتر از ۳ هزار مورد به مردان اخصاص داشته است.

همچنین بنا بر این آمار در موارد مربوط به نزاع و درگیری روانی، ۱۱۲۱ مورد معاینه در سال ۱۳۹۹ به ثبت رسیده است. این تعداد در سال ۱۳۹۸، چیزی حدود ۱۰۰۰ مورد بود.

از مجموع ۱۱۲۱ مورد، تعداد ۱۸۲ مورد معاینه مرتبط با همسرآزاری روانی بوده که ده مورد آن شکایت مردان از همسرآزاری روانی و ۱۷۲ مورد آن به شکایت زنان از همسرآزاری روانی اختصاص داشته است.

طبق این آمار بیش از ۹۴ درصد معاینه‌های مرتبط با همسرآزاری روانی در پزشکی قانونی طی سال ۱۳۹۹ به شکایت زنان اختصاص داشته است.

به گزارش ایسنا، مطابق با تعریف ارائه شده در این آمار، هرگونه سوءرفتار و آزار جسمی، جنسی، روانی و سهل انگاری که توسط شوهر نسبت به زن و یا برعکس انجام شود، مصداق «همسرآزاری» است.

برگرفته ای از سایت ایران وایر، ۲۴ اگوست ۲۰۲۱