اعتراض به «دلالی رای» برای کابینه رئيسی

هفتمین جلسه مجلس شورای اسلامی برای «بررسی صلاحیت» کابینه پیشنهادی ابراهیم رئيسی صبح روز سه‌شنبه، ۲ شهریور، برگزار شد. در این جلسه نمایندگان موافق و مخالف وزرای پیشنهادی صنعت و تجارت و وزارت علوم سخن گفتند.

در جلسه امروز، ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با انتقاد از روند بررسی صلاحیت‌ها گفت که «جریاناتی خارج از مجلس» در حال «دلالی رای» برای وزرا هستند و نمایندگان به «دسته‌بندی‌های ناسالم قومی و منطقه‌ای» سرگرم شده‌اند.

او تاکید کرد که برای «مصلحت کشور» مسائل را «سربسته» مطرح می‌کند و از این که برخی نمایندگان به عنوان «مخالف وزیر ثبت نام می‌کنند ولی به تعریف و تمجید» از وزیر می‌پردازند و «شعر می‌خوانند» انتقاد کرد.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، نیز در جلسه امروز از رفتار برخی نمایندگان انتقاد کرد و گفت این نمایندگان بعد از سخنرانی وزیر پیشنهادی به استقبال او رفته‌اند که چنین رفتاری «متاسفانه اولین بار بوده که در مجلس شورای اسلامی باب شده» و «خلاف شأن نمایندگی است».

در اظهارنظری دیگر، محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت محمدباقر قالیباف، رئيس مجلس، جلساتی برگزار کرده و «از بعضی افراد می خواهد که بعضی رای بیاورند و بعضی رای نیاورند».

علی نیکزاد، نایب رئيس مجلس، که جلسه صبح امروز را اداره می‌کرد، در واکنش به این سخنان گفت از این جلسات خبر ندارد.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۵ اگوست ۲۰۲۱