برگزاری تجمعات اعتراضی

یکشنبه ۱۴ شهریورماه، شماری از کارنامه سبزها برای دومین روز متوالی، در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، تعدادی از مربیان پیش دبستانی شهرستان ایذه، در مقابل استانداری خوزستان واقع در اهواز، گروهی از پذیرفته‌نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی، برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران، تنی چند از کارگران شهرداری خرمشهر در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر و جمعی از فرهنگیان طرح مهرآفرین از چند استان کشور، در مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران و تعدادی دیگر از آنها در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معلمان خرید خدمات در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش یزد، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بر اساس این گزارش، معترضان که سال گذشته در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش شرکت کرده‌اند، در امتحان کتبی نمره قبولی آورده‌اند، اما در مرحله مصاحبه شفاهی رد شده‌اند. آن‌ها معتقدند بسیاری از مشمولان با نمرات بسیار پایین قبول شده‌اند، اما گروهی که واجد شرایط بوده‌اند، به دلایل نامعلوم نتوانسته‌اند نمره قبولی نهایی را کسب کنند.

نماینده تجمع‌کنندگان در ارتباط با تجمع روز و شب گذشته در تهران گفت: قبل از انتخابات، یک تجمع ۹ روزه در تهران داشتیم و در پایان به ما وعده دادند که مطالبات‌مان را پیگیری می‌کنند، ما هم اعتراض صنفی خود را خاتمه دادیم اما متاسفانه بعد از چهارماه، هیچ اقدامی برای روشن شدن تکلیف استخدامی ما صورت نگرفت و مجبور شدیم دوباره به تهران بیاییم و تجمع صنفی برگزار کنیم.

به گفته وی، معترضان از تمام استان‌های کشور به تهران آمده‌اند؛ از سیستان و بلوچستان و کردستان و خوزستان آمده‌اند تا حقوق خود را پیگیری کنند.

او به عنوان نماینده صدها معترض می‌گوید: آنقدر خلف وعده کردند و آنچنان ما را معطل گذاشتند تا در این بحران کرونا، مجبور شدیم به خیابان بیاییم؛ همه خطرات را به جان خریدیم تا بتوانیم اعتراض کنیم؛ در این بحران شدید، ممکن است در رفت و آمد یا در حین تجمع آلوده شویم اما چاره دیگری نداریم؛ هرچه نامه نگاری کردیم و هرچقدر منتظر ماندیم، هیج اتفاق مثبتی نیفتاد.

کارنامه سبزها نفرات اول تا سوم پذیرفته شده آزمون استخدامی ماده ۲۸ هستند که به گفته این شهروندان آموزش و پرورش علیرغم کمبود نیروی شدید، از جذب آن‌ها سرباز زده و همچنان از نیروهای بازنشسته استفاده می کند.
تجمع آموزشیاران نهضت سوادآموزی در تهران
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰، شماری از پذیرفته‌نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی، برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند.

این تجمع کنندگان خواستار جذب در دانشگاه فرهنگیان و استخدام توسط آموزش ‌و پرورش هستند. همچنین شماری از این آموزشیاران با در دست داشتن پلاکارد و بنرهایی، خواستار رفع تبعیض و بی عدالتی در حق آموزشیارانی که سال‌ها در مناطق محروم زحمت کشیده‌اند شدند.

یکی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: در ادامه تجمع دیروز، تعدادی از آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی شب گذشته را در خیابان و پارک حوالی ساختمان مجلس سپری کردند و صبح امروز با طلوع آفتاب به تجمع اعتراضی‌شان ادامه دادند.

وی ادامه داد: آموزشیاران نهضت سوادآموزی را افرادی تشکیل می‌دهند که با سوابق ۱۰ تا ۱۵ساله در مناطق محروم کشور خدمت کرده‌اند.

به گفته نماینده آموزشیاران نهضت سوادآموزی، تجمعات اعتراضی این گروه از پذیرفته‌نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی تا مشخص شدن وضعیت شغلی آن‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

بنا به اظهارات معترضان، برخی نمایندگان مجلس پیش‌تر وعده پیگیری وضعیت شغلی آن‌ها را با جذب همه شش هزار نهضتی را در آزمون یکم مرداد مطرح کرده بودند که بعد آزمون نیمی از نهضتی‌ها برای ادامه همکاری با وزارت آموزش وپرورش جا مانده‌اند.

پذیرفته‌نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی از صبح دیروز (۱۳ شهریور ماه) برای پیگیری وضعیت شغلی خود عازم تهران شده و مقابل ساختمان مجلس و وزار آموش وپرورش تجمع کرده‌اند.

تجمع مربیان پیش دبستانی ایذه مقابل استانداری خوزستان
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰، تعدادی از مربیان پیش دبستانی ایذه برای پیگیری بازگشت به کار خود در مقابل ساختمان استانداری خوزستان واقع در اهواز تجمع کردند.

این مربیان می گویند: سال ۹۷ از طریق اداره کل آموزش و پرورش و طی ابلاغیه‌ای در مدارس دولتی مشغول بکار شدیم و ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان از جیب خودمان بابت بیمه پرداخت می‌کردیم.

به گفته آن‌ها در سال ۹۹ و با روی کار آمدن رئیس جدید اداره آموزش و پرورش ایذه تمامی مربیان بیکار شده و بعد از گذشت یکسال و طی کردن مراحل قانونی و تجمعات پی در پی و حتی حضور در وزارت آموزش و پرورش منبع مشکل در شهرستان ایذه عنوان شد.

این مربیان که از بی توجهی و وعده های مسئولین بسیار گله‌مند هستند، می‌گویند: با روزی کار آمدن استاندار جدید دوباره شروع به تجمع کردیم و استاندار جدید طی نامه‌ای به رئیس جمهور و وزارت آموزش و پرورش نسبت به پیگیری مشکل مربیان اقدام کرد و نامه اجرایی نیز به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال کردند ولی با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی هنوز هیچگونه اقدامی از سوی اداره‌کل صوت نگرفته و می‌گویند اداره شهرستان ایذه کوتاهی می‌کند.

تجمع کارگران شهرداری خرمشهر در مقابل فرمانداری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه‌شان در مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این کارگران شش ماه حقوق معوقه طلب دارند و ۱۰ ماه است که حق بیمه‌های‌شان پرداخت نشده است.

تجمع فرهنگیان طرح مهرآفرین در تهران
به گزارش عصر ما خوزستان، روز یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰، جمعی از فرهنگیان طرح مهرآفرین از چند استان کشور، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران، تجمع کردند.

فرهنگیان طرح مهرآفرین می‌گویند: هر فرهنگی مهرآفرین قریب به ۲۰ سال سابقه ی تدریس دارد، اما تا کنون تبدیل وضعیت نشده است.

به گفته آنها، وزارت آموزش و پرورش، شرط تبدیل عضویت را گذراندن آزمون استخدامی اعلام کرده است واین درحالی ست که اکثر فرهنگیان طرح مهرآفرین با آزمون ورودی وارد وادی تدریس شده و تمام مراحل و فیلترهای گزینش و استخدام را با موفقیت رد کرده‌اند.

فرهنگیان مهرآفرین در پایان این تجمع، اعلام کردند که این تجمع ها تا احقاق حقوق حقه که همان تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی است، ادامه خواهد داشت.

تجمع معلمان خرید خدمات در یزد
به گزارش صداوسیما، امروز یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰، جمعی از معلمان خرید خدمات در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، اعتراض این معلمان نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق معوقه و دیگر مطالبات آنها صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۶ سپتامبر ۲۰۲۱