تجمع اعتراضی کارنامه سبزها در تهران وارد هشتمین روز شد

شماری از کارنامه سبزها برای هشتمین روز پیاپی با برگزاری یک تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران، خواستار رسیدگی به مطالبات‌شان شدند.

بر پایه اعلام اتحادیه آزاد کارگران ایران، تجمع‌کنندگان که از سال گذشته تاکنون تجمع‌های اعتراضی متعددی را برگزار کرده‌‌اند، خواهان استخدام در آموزش و پرورش هستند. همین منبع در ادامه اعلام کرده جمعی از این تجمع‌کنندگان تحصن‌های شبانه هم دارند و طول شب را نیز در همان محل مقابل وزارتخانه سپری می‌کنند.

دارندگان کارنامه سبز که برخی از آنها شرکت کنندگان سال ۹۹ و ۹۸ آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش هستند، در تجمعات خود اعلام کرده‌اند با وجود کسب حد نصاب نمره علمی در این آزمون یاد شده، وزارت آموزش و پرورش با خلف وعده، آنها را از انجام فرآیند مراحل استخدام منع کرده است.

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تیرماه سال گذشته در یک اقدام سوال برانگیز از برخی کارنامه‌ سبزها خواسته بود به‌دلیل عدم امکان بررسی مجدد پرونده برخی از شرکت‌کنندگان در آزمون این وزارت‌خانه، برای سازمان سنجش آموزش کشور، این افراد دوباره برای کسب حد نصاب نمره در آزمون استخدامی شرکت کنند. این اقدام با واکنش‌های اعتراضی از سوی تجمع کنندگان مواجه شد.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱