کرونا در ایران؛ کاهش شهرهای قرمز، شناسایی ۱۵ هزار بیمار جدید

وزارت بهداشت ایران روز جمعه، دوم مهر، از جان باختن ۲۸۴ نفر دیگر بر اثر کرونا و شناسایی بیش از ۱۵ هزار بیمار جدید در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به این ترتیب شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۱۸ هزار و ۷۹۲ نفر و تعداد کل مبتلایان به حدود ۵ میلیون و ۵۰۹ هزار نفر رسید.

در گزارش وزارت بهداشت همچنین آمده است که حدود شش‌ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا به دلیل وخامت وضعیت جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند و از روز گذشته دو هزار و ۱۶۱ بیمار جدید در بیمارستان‌های کشور بستری شده‌اند.

وزارت بهداشت ایران همچنین از کاهش شهرهای قرمز از ۵۷ به ۲۹ مورد خبر داده، با این حال تعداد شهرهای نارنجی هم‌چنان بالا و ۲۳۸ مورد گزارش شده است.

وضعیت قرمز یا «خیلی پرخطر» به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر و در وضعیت نارنجی یا «پرخطر» از هر صدهزار نفر، دست‌کم شش نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده‌اند.

در همین حال علیرضا زالی، رئیس ستاد کرونا در تهران نیز روز جمعه با اشاره به این که از «روزهای سخت بیماری عبور کرده‌ایم» گفت که در حال حاضر ۶۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که از میان آن‌ها ۱۳۴۰ نفر جدید هستند.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت و برخی مسئولان اعلام می‌شود که مقامات سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی می‌دانند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۱