دستکم ۳۷ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران شرکت IGC در عسلویه

شنبه ۳ مهر، گروهی از کارکنان شاغل و بازنشسته شرکت هواپیمایی هما، در مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند. همچنین کارگران شرکت IGC در عسلویه، در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب زدند. همزمان، در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، شماری از معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته، دستکم در ۳۶ شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۰، شماری از معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته دستکم در ۳۶ شهر از جمله سقز، اندیمشک، لامرد، شیراز، کرمانشاه، بجنورد، اصفهان، ساری، ایلام، آبادان، مریوان، اشکنان، ماهشهر، یاسوج، کوهدشت، یزد، کازرون، سنندج، بندرعباس، ایذه، بهبهان، اهواز، تربت حیدریه، نورآباد، دلفان، الیگودرز، مشهد، اردبیل، گچساران، شهربابک، خرم آباد، دورود، زنجان، رشت و قزوین، در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش شهرهای خود و معلمان ساکن در استانهای تهران و البرز در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی، یکی از مهمترین مطالبات معلمان معترض است.

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی، تجمع معلمان در شهرهای مشهد و قزوین با حضور نیروهای انتظامی همراه بوده است.

هرانا همزمان در گزارشی مجزا، به شرح جزئیات و ارائه تصاویری از تجمعات سراسری معلمان و فرهنگیان طی روز جاری، پرداخته است.

کارکنان شاغل و بازنشسته شرکت هواپیمایی هما
به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۰، گروهی از کارکنان شاغل و بازنشسته شرکت هواپیمایی هما، در اعتراض به سطح دریافتی‌های خود، در مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارکنان و بازنشستگان هما، در ادامه گفتند: “ما خواهان دستمزد عادلانه هستیم. به گفته رئیس‌جمهور، نپرداختن حقوق مناسب به معنای تضییع حق‌الناس است. حقوق ما نه تنها ناچیز است بلکه با تاخیر هم پرداخت می‌شود”.

اعتصاب کارگران شرکت IGC عسلویه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۰، کارگران شرکت IGC شاغل در پروژه‌های فاز ۱۴ عسلویه، در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان، مجددا دست به اعتصاب زده و محل کار خود را ترک کردند.

عقد قراردادهای کاری جدید، افزایش دستمزد و امکان بهرمندی از ۱۰ روز مرخصی در ازای بیست روز کار و فعالیت، از جمله خواسته های این کارگران است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱