ایران یکی از محورهای مذاکرات آنگلا مرکل با نفتالی بنت در سفر به اسرائیل

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای دیدار و گفت‌وگو با نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، راهی آن کشور می‌شود. نفتالی بنت در دیدار خود با مرکل در آخر این هفته از جمله به تهدیدهای ناشی از فعالیت‌های جمهوری اسلامی خواهد پرداخت.

اجرای قرار سفری که یک بار به تعویق افتاده بود. پیش از این قرار بود، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در اواخر ماه اوت به اسرائیل سفر کرده و با نخست‌وزیر آن کشور، نفتالی بنت، دیدار و گفت‌وگو کند.

دیدار ماه اوت رهبران دو کشور آلمان و اسرائیل به علت تحولات افغانستان و خروج نیروهای نظامی آمریکا از آن کشور به تعویق افتاد.

اکنون، آنگلا مرکل، پیش از آن که دفتر صدراعظمی آلمان را ترک کند، قرار دیدار خود با نفتالی بنت را در سفری دو روزه به اسرائیل، از نهم تا یازدهم اکتبر، اجرا خواهد کرد. مرکل روز پنجشنبه هفتم اکتبر (۱۵ مهر) برای دیدار و گفت‌وگو با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به واتیکان سفر کرد.

روزنامه “تایمز آف اسرائیل” ضمن پوشش خبر سفر قریب‌الوقوع مرکل به اسرائیل به مسائلی اشاره کرده که در دستور کار دیدار رهبران دو کشور اسرائیل و آلمان قرار دارد.

گفته شده است که نفتالی بنت در دیدار خود با آنگلا مرکل در روز یکشنبه آینده به چالش‌های امنیتی جدی اسرائیل در حال حاضر خواهد پرداخت.

منبع خبری اعلام شده در ادامه گزارش خود نوشته است که تهدیدهای ناشی از فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی و فعالیت‌های این کشور در منطقه از جمله محورهای اصلی دیدار و گفت‌وگوی رهبران دو کشور خواهد بود.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۸ اکتبر ۲۰۲۱