آمار رسمی کرونا در ایران؛ وضعیت ۴۹۸۳ نفر وخیم است

وزارت بهداشت ایران از وخامت حال نزدیک به پنج هزار بیمار بستری مبتلا به کرونا، شناسایی نزدیک به ۱۲ هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه‌روز منتهی به ظهر روز پنج‌شنبه و مرگ ۲۲۳ بیمار مبتلا به این ویروس خبر داد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد تا ظهر روز چهارشنبه، ۱۱ هزار و ۹۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۷۰ نفر از آنها بستری شدند.

این مرکز، مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران تا ظهر روز چهارشنبه را پنج میلیون و ۷۵۴ هزار و ۴۷ نفر اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، طی این مدت، ۲۲۳ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند و شمار جان‌باختگان این بیماری در ایران بر اساس آمار رسمی به ۱۲۳ هزار و ۴۹۸ نفر رسید.

در حال حاضر، ۴۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

با وجود سرعت‌ یافتن روند واکسیناسیون در ایران، هفت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

خبرگزاری تسنیم نیز روز پنج‌شنبه در گزارشی مقایسه‌ای از رشد بیش از ۶۰ درصدی نرخ ابتلا به کرونا در ایران در طول پنج روز اول هفته جاری خبر داد.

آمار روزانه کرونا در شرایطی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد که منابع مستقل بارها نسبت به درستی آن تردید جدی ابراز کرده‌اند.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرده اکنون ۴۷ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۶۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۲ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۱۶۷ نفر نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱