برگزاری تجمعات اعتراضی و اعتصاب کارگران در دو واحد صنفی

شنبه ۱۵ آبان‌، جمعی از کارگران سد شفارود در مقابل کارگاه محل کارشان، تعدادی از کارکنان دانشگاه آزاد واحد ماهشهر در محل کار خود، شماری از کشاورزان شهرستان باوی در مقابل درب شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ و همچنین جمعی از کارگران بازنشسته سال ۹۹ مجتمع نیشکر هفت تپه در مقابل ساختمان اداره کار شوش، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همزمان شماری از کارگران شرکت زغال سنگ کرمان و جمعی از کارگران ایران‌خودرو تبریز، بصورت جداگانه در محل کار خود دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان خودداری کردند.

یکی از کارگران سد شفارود در این خصوص گفت: کارگران این سد ۶ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: حدود ۹۰۰ کارگر در این سد مشغول فعالیت هستند و امرار معاش خود را از این طریق می‌گذرانند. چندین ماه است که به خاطر مشکلات مالی، کار اجرای سد شفا رود راکد مانده است و کارگرانی که بلاتکلیف شده اند نمی‌دانند که این وضعیت تا چه زمانی ادامه دارد.

تجمع کارکنان دانشگاه آزاد واحد ماهشهر
به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰، تعدادی از کارکنان دانشگاه آزاد واحد ماهشهر، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات مزدی‌شان، با پهن کردن سفره خالی در محل کار خود، دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارکنان می‌گویند: مدت هاست که حقوق ماهانه ما کامل پرداخت نمی‌شود و دانشگاه علت این موضوع را «کمبود و کاهش منابع مالی» عنوان نموده است.

این کارکنان همچنین خواهان برطرف شدن مشکل عدم همسان‌سازی حقوق، مطالبات عقب افتاده و برخی مسائل مالی دیگر نظیر عدم پرداخت تسهیلات صندوق پس‌انداز کارکنان هستند.

این کارکنان معتقدند که اگر از مرکز، اجازه درآمدزایی به این واحد دانشگاهی داده بشود، مشکلات موجود تا حدود قابل توجه‌ای برطرف می‌شود.

تجمع کارگران بازنشسته هفت تپه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران بازنشسته سال ۹۹ مجتمع نیشکر هفت تپه، در مقابل ساختمان اداره کار شوش، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع کنندگان خواستار اصلاح احکام پرداخت سنوات بازنشستگی خود شدند.

تجمع کشاورزان باوی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰، شماری از کشاورزان شهرستان باوی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل درب شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، کشاورزان حاضر در این تجمع به عدم تأمین حقابه کشت گندم معترض هستند و علاوه بر این قطع آب باغات آنها، از دیگر دلایل برگزاری این تجمع است.

اعتصاب کارگران شرکت زغال سنگ کرمان
به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران شرکت زغال سنگ کرمان شاغل در معادن همکار، حشونی، معدن اصلی، معدن ۴ و کارخانه زغالشویی، در اعتراض به واگذاری و انتقال مدیریت سهام شرکت زغال سنگ کرمان به شرکت تجارت دالاهو، در محل کار خود دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان خودداری کردند.

بر اساس این گزارش، کارگران می‌گویند که تا پیش از تحقق تمام خواسته‌های صنفی‌شان مانند استخدام رسمی، مخالف واگذاری یا هر اتفاق دیگری در مورد سهام شرکت زغال سنگ کرمان هستند.

کارگران همچنین تاکید دارند که شرکت زغال سنگ حواشی واگذاری را روشن کند و اگر واقعا این واگذاری هنوز صورت نگرفته، نمایندگانش با حضور در استان موضوع را اعلام کنند.

اعتصاب کارگران ایران‌خودرو تبریز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران ایران‌خودرو تبریز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محل کار خود دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان خودداری کردند.

بر اساس این گزارش، کارگران ایران‌خودرو تبریز خواهان پرداخت حقوق و مزایای معوقه خود هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۷ نوامبر ۲۰۲۱