حضور بی معنای هیئت گروه تغییر اقلیم حکومت اسلامی در کنفرانس گلاسکو


در جریان کنفرانس گلاسکو، هیئتی نیز از ایران به کنفرانس آمده است. اما حضور آن ها هیچ ربطی به مسایل اقلیمی ندارد.  الهام عزیزی، رئیس گروه تغییر اقلیم در سازمان حفاظت محیط زیست ایران، که در این کنفرانس حضور »دارد به خبرنگاران گفته است که «ماموریت آن ها برای رفع تحریم‌ها است و نه شرکت در مسایل اقلیمی.

حکومت اسلامی ایران بارها گفته است که تا وقتی که تحریم ها برداشته نشود آن ها هیچ اقدامی در ارتباط با گازهای گلخانه ای نخواهند کرد.

در حال حاضر جمهوری اسلامی به هیچ معاهده‌ اقلیمی پایبند نیست. و از معدود کشورهایی است که معاهده اقلیمی پاریس را امضا نکرده‌است. ایران اکنون به عنوان یکی از ده کشور آلاینده جو زمین با گازهای کربنی، عامل اصلی گرمایش زمین است با این حال خود را قربانی تغییرات اقلیمی می داند و تحریم را تشدید کننده تغییرات اقلیمی.

دوستداران محیط زیست ایران معتقدند که مساله تحریم بهانه ای شده است برای حکومت اسلامی زیرا این حکومت سال هاست که مستندهایی در رادیو و تلویزیون و رسانه ها منتشر می کند تا به مردم نشان دهد مساله تغییرات آب و هوایی جهان یک سر و صدای بیهوده است. این مستندها که ساخته حکومت است از قول دانشمندان دروغی و یا وابسته به حکومت منتشر می شود.

علاوه بر همه این ها در سال های گذشته حکومت اسلامی تعداد زیادی از فعالین محیط زیست را تنها به جرم آگاه سازی مردم به زندان انداخته و یا کشته است.

برگرفته از سایت بنیاد میراث پاسارگاد، ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱