علیرضا شریعتی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

علیرضا شریعتی، شهروند اهل بهبهان توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب این شهر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. آقای شریعتی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب و دسته جات سیاسی و اجتماعی محروم شده است.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب ماهشهر به ریاست قاضی سید مهران مهمان نواز طی روزهای اخیر صادر و ابلاغ شده است، آقای شریعتی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب و دسته جات سیاسی و اجتماعی محروم شده است.
دادگاه مصادیق اتهام این شهروند را به مواردی همچون انتشار هشتگ «نه به جمهوری اسلامی»، تبلیغ علیه انتخابات ۱۴۰۰ و دعوت مردم به عدم حضور در آن، تجلیل از روز ۵ دیماه سالگرد اغتشاشات ۸۸ و چهلمین روز کشته شدگان اغتشاشات ۹۸ استناد کرده است.

آقای شریعتی آبان ماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یک روز بعد با تودیع قرار کفالت به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه فرماندهی انتظامی بهبهان آزاد شد. وی پیشتر نیز بارها به صورت تلفنی به اداره اطلاعات بهبهان احضار شده بود. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند در تاریخ ۸ آذرماه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ماهشهر برگزار شده بود.

علیرضا شریعتی، کارمند بانک ملی بهبهان است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱