شقایق باپیری: اگر فدراسیون از ما مبلغ یک‌ونیم میلیارد تومان نگرفته بود، مطمئن باشید هیچ کسی بر نمی‌گشت».

شقایق باپیری، ملی‌پوش تیم هندبال زنان ایران، روز پنج‌شنبه ۲۵ آذر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا تایید کرد که پس از رقابت‌های جهانی هندبال در اسپانیا، اردوی تیم ملی را ترک کرده و به کشور بازنگشته است.

خانم باپیری در این مصاحبه از محدودیت‌های ملی‌پوشان زن ایرانی از جمله حجاب اجباری سخن می‌گوید و فاش می‌کند که فدراسیون هندبال ایران به‌هنگام خروج تیم زنان از کشور جهت شرکت در رقابت‌های جهانی اسپانیا مبلغ یک‌ونیم میلیارد تومان از آن‌ها وثیقه گرفته است.

او اظهار داشت: «ما واقعا محدودیم. اگر فدراسیون از ما مبلغ یک‌ونیم میلیارد تومان نگرفته بود، مطمئن باشید هیچ کسی بر نمی‌گشت».

این بازیکن هندبال درباره یکی از تجربه‌های خود در حین مسابقه‌ها گفت: «بازی اول مقنعه من را کشیدند، حالا نیفتاد، اما کشیدند. نمی‌دانید سرپرست با من چطوری رفتار کرد! سر من داد می‌زد!»

خبر ناپدید شدن شقایق باپیری را مدیر برگزاری مسابقات جهانی در اسپانیا اعلام کرده است.
خبر ناپدید شدن خانم باپیری در اسپانیا را مسئولان برگزاری مسابقات جهانی هندبال اعلام کرده بودند. خوامه فورت، مدیر برگزاری این رقابت‌ها، گفته بود که این رخداد را به پلیس اسپانیا اطلاع داده است.

شقایق باپیری از بهترین بازیکنان ایران است و سابقه خانم گلی در عراق را هم دارد. او در رقابت‌های جهانی اسپانیا دو گل به نروژ (قهرمان جهان و المپیک) زد و دو گل هم وارد دروازه ازبکستان کرد. اما تیم هندبال زنان ایران که برای نخستین بار به رقابت‌های جهانی یافته بود، تمام مسابقات خود را در این دوره به حریفان واگذار کرد.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱