دستکم ۱۸ تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه ۲۸ آذر، شماری از کاربران صرافی کریپتولند، در مقابل حوزه ریاست قوه قضاییه در تهران، گروهی از رانندگان و کارگران شرکت واحد در مقابل شهرداری و شورای شهر تهران، جمعی از مالباختگان دو شرکت ریگان خودرو و شهر خودرو در مقابل این شرکت واقع در تهران، تنی چند از فرهنگیان شهرهای آمل، خرم آباد، اصفهان، جوانرود، لردگان، ملایر، مریوان، رامهرمز و ساری در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرها، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در استان های اصفهان و خوزستان در مقابل ساختمان کانون‌های بازنشستگی مرکز استان خود، گروهی از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در شهرهای خرم آباد، اراک و کرمانشاه در مقابل ساختمان تامین اجتماعی شهر خود و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور فارس در شیراز در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

شهروندان معترض، با دست داشتن پلاکاردهایی خواهان بازگراندن سرمایه‌های خود شدند.

تجمع کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، امروز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰، شماری از رانندگان و کارگران شرکت واحد در مقابل شهرداری و شورای شهر تهران دست به و راهپیمایی زدند.

براساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم اجرای بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل و دیگر مطالبات معوق کارگران صورت گرفته است.

تجمع مالباختگان دو شرکت ریگان خودرو و شهر خودرو
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰، جمعی از مالباختگان دو شرکت ریگان خودرو و شهر خودرو، در مقابل این شرکت واقع در تهران تجمع کردند.

به گفته یکی از حاضرین در این تجمع: حدود ۲ هزار نفر از این شرکت‌ها طلبکار هستند ولی به مطالبات آنها پاسخ درستی داده نمی‌شود.

تجمع فرهنگیان در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰، شماری از فرهنگیان شهرهای آمل، خرم آباد، اصفهان، جوانرود، لردگان، ملایر، مریوان، رامهرمز و ساری در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرها دست به تجمع زدند.

براساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه بندی و عدم اجرای طرح همسان سازی، صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در استان های اصفهان و خوزستان با تجمع در مقابل ساختمان کانون‌های بازنشستگی مرکز استان خود خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.

بازنشستگان معترض خواهان تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود هستند.

تجمع و مستمری بگیران تامین اجتماعی
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در شهرهای خرم آباد، اراک و کرمانشاه در مقابل ساختمان تامین اجتماعی شهر خود، تجمعات اعتراضی برپا کردند.

بازنشستگان معترض برخی از مطالبات خود را افزایش مستمری های دریافتی در موازات خط فقر، اجرای قانون همسان سازی حقوق، رفع مشکلات بیمه تکمیلی، پرداخت پاداش آخر سال و همچنین محاسبه سوابق مشاغل سخت و زیان آور در محاسبات متناسب سازی، عنوان کردند.

تجمع اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور فارس
به گزارش ایسنا، امروز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰، شماری از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور فارس در اعتراض به اجرا نشدن قانون همسان سازی و با هدف تاکید بر لزوم توجه به معیشت و حفظ شان و منزلت جامعه دانشگاهی، در شیراز تجمع کردند.

به گفته تجمع کنندگان، همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت عتف با دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۱۳۹۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسیده و توسط دولت ابلاغ شده اما در دانشگاه پیام نور به رغم صدور احکام کارگزینی از ابتدای سال ۱۴۰۰، بر خلاف سایر دانشگاه‌ها این قانون نادیده گرفته شده و هیچ‌گونه پرداختی به اعضاء هیات علمی انجام نشده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱