دستکم ۲۲ تجمع اعتراضی برگزار شد

سه شنبه ۷ دی ماه، جمعی از کارگران سد شفارود رضوانشهر در محوطه کارگاه این سد و تعدادی از کارکنان مخابرات روستایی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور در دستکم ۲۰ شهر مختلف تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در شهرهای مختلف کشور از جمله قزوین، اردبیل، لاهیجان، شیراز، همدان، زنجان، لردگان، بندرعباس، قم، اصفهان، ساری، سنندج، شهرکرد، قروه، اهواز، ایلام، یزد، گرگان و کرمانشاه مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش و ساختمان صندوق بازنشستگان کشوری در شهرهای خود و همچنین ساکنان تهران و البرز در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی دست به تجمعات اعتراضی زدند.

تجمع کنندگان از جمله مطالبات خود را اجرای کامل همسان‌سازی و تصویب لایحه‌ی دائمی شدن، شمول بازنشستگان فرهنگی در رتبه‌بندی، اجرای کامل قانون خدمات مدیریت کشوری و افزایش مستمری‌ها به اندازه‌ی هزینه‌های زندگی و تورم واقعی، عنوان کردند.

تجمع کارگران سدشفارود رضوانشهر
به گزارش صداوسیما، امروز سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰، حدود ۷۰ تن از کارگران سد شفارود رضوانشهر در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود در محوطه کارگاه این سد دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، این کارگران ۷ ماه حقوق معوقه و ۴ماه حق بیمه طلبکارند.

تجمع کارکنان مخابرات روستایی
به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰، تعدادی از کارکنان مخابرات روستایی با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این تجمع کنندگان پلاکاردهایی با مضمون درخواست عدالت حقوقی و دریافتی میان کارکنان مخابراتی شهری و روستایی، در دست داشتند.

بر اساس این گزارش، کارکنان مخابرات روستایی از استان های بوشهر، فارس و گیلان در این تجمع حضور داشتند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۹ دسامبر ۲۰۲۱