برگزاری تجمع اعتراضی

روز گذشته و امروز جمعه ۱۰ دی ماه، جمعی از اهالی روستای اومار شهرستان نیمروز در محل معدن کیچی، شماری از شهروندان شهرستان گالیکش واقع در استان گلستان در حمایت از محمدحسین گرگیج امام جمعه سابق اهل سنت آزادشهر و گروهی از کارگران کارخانه کاشی تبریز در محل کار خود در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بر اساس این گزارش، ۲۵۰ نفر از کارگران شیفت صبح کارخانه کاشی تبریز در اعتراض به عدم افزایش پایه حقوق خود دست به اعتصاب زدند و در محل کار خود تجمع کردند. پیشتر کارفرما وعده افزایش پایه حقوق کارگران را داده بود، که با توجه به خُلف وعده کارفرما، این کارگران امروز صبح در محل رختکن مانده و از رفتن به سر کار امتناع کردند.

تجمع شهروندان روستای اومار در شهرستان نیمروز
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز پنجشنبه ۹ دی ماه ۱۴۰۰، جمعی از اهالی روستای اومار از توابع دهستان سفیدابه واقع در شهرستان نیمروز همزمان با بازدید، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان، از معدن مس کیچی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در محل این معدن دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم بکارگیری و استخدام نیروهای بومی در معدن مس کیچی صورت گرفته است.

تجمع شهروندان شهرستان گالیکش
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز جمعه ۱۰ دیماه ۱۴۰۰، شماری از شهروندان شهرستان گالیکش واقع در استان گلستان، در حمایت از محمدحسین گرگیج امام جمعه سابق اهل سنت آزادشهر، دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

گفته می شود راهپیمایی این شهروندان، با حضور نیرو های امنیتی و انتظامی، همراه بوده است.

روز جمعه ۲۶ آذر ماه نماینده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در استان گلستان در اقدامی غیرمعمول محمدحسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر را عزل کرد. عزل این روحانی اهل سنت در پی ایراد سخنانی در خصوص مباحث دینی صورت گرفته بود.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱ ژانویه ۲۰۲۲