تندیس قاسم سلیمانی به آتش کشیده شد؛ امام جمعه شهرکرد: مثل «جنایت در فرودگاه بغداد» بود

نماینده رهبر جمهوری اسلامی ایران در استان چهارمحال و بختیاری از آتش زدن تندیس قاسم سلیمانی ساعاتی پس از نصب آن در میدان شهرکرد انتقاد کرد.

تندیس قاسم سلیمانی صبح چهارشنبه ۱۵ دی با حضور مقامات استانی در میدان «حضرت قمربنی‌هاشم» شهرکرد مرکز استان چهار محال و بختیاری رونمایی شده بود، اما ساعاتی بعد شب‌هنگام به آتش کشیده شد.

محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد و «نماینده ولی فقیه» در استان چهار محال و بختیاری آتش زدن تندیس سلیمانی را یادآور «۱۳ دی ماه ۱۳۹۸» – روز کشته شدن قاسم سلیمانی – دانست و گفت: «این جنایت در تاریکی شب مثل همان جنایت در فرودگاه بغداد» بود.

به گزارش رسانه‌های ایران در روز پنج‌شنبه ۱۶ دی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در چهار محال و بختیاری آتش زدن تندیس قاسم سلیمانی را «حماقت» خواند و گفت «در صبح این شب» در آن محل «آن‌چنان حضوری گرداگرد تندیس خواهند داشت که یادآور تشییع دو سال قبل باشد.»

بنا بر گزارش‌ها اشاره او به مراسمی تشییع چهار «شهید گمنام در شهرکرد» در روز پنج‌شنبه ۱۶ دی بوده است.

ویدئوهای متعددی از به آتش کشیده شدن تندیس قاسم سلیمانی در شهرکرد ساعاتی پس از نصب آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

مجسمه و بنرهای حاوی عکس قاسم سلیمانی بارها در مناطق گوناگون ایران به آتش کشیده شده است. از جمله مرداد ماه سال جاری،‌ ویدئویی از به آتش کشیدن مجسمه قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران که کاروان حامل وی سیزدهم دی ۱۳۹۸ در بغداد هدف حمله هوایی ایالات متحده قرار گرفت، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و فردی در این ویدئو آتش زدن این مجسمه در یکی از میدان‌های شهر یاسوج را به گروهی با نام «کانون شورشی ۸۲۰» نسبت داد.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۷ ژانویه ۲۰۲۲