حملات راکتی «شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران» به سفارت آمریکا در بغداد؛ یک زن و دو کودک زخمی شدند

ارتش عراق پنجشنبه شب ۲۳ دی اعلام کرد به‌د‌نبال حملات راکتی به سفارت ایالات متحده در بغداد، یک زن و دو کودک زخمی شدند.

زخمی شدن شهروندان عراقی در حملات راکتی به سفارت آمریکا از معدود موارد نادر است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه ارتش عراق اشاره‌ای به جزئیات حمله نشده ولی می‌گوید که یکی از راکت‌ها به مدرسه‌ای اصابت کرده است. این حمله پنجشنبه شب صورت گرفته است.

مقام‌های ارتش عراق جداگانه به خبرگزاری رویترز گفتند که حمله با دو یا سه راکت کاتیوشا صورت گرفته و دستکم دو راکت توسط سامانه دفاعی سفارت منهدم شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی به نقل از دو مقام عراقی از شلیک دست‌کم چهار راکت به منطقه سبز بغداد خبر داده که یکی از آن‌ها به مدرسه‌ای اصابت کرده است.

گزارش‌های متعاقب عنوان می‌کند که یکی از این موشک‌ها به مدرسه‌ای در نزدیکی سفارت ایالات متحده برخورد کرد که بر اثر آن یک زن، یک دختربچه و یک پسربچه مجروح شدند.

سفارت آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به حملات راکتی به محوطه آن، گفته که «گروه‌های تروریستی تلاش دارند تا امنیت و حاکمیت عراق و روابط بین‌المللی را تضعیف کنند».

مجموعه حملات ماه ژانویه که ایالات متحده گروه‌های شبه‌نظامی شیعه مورد حمایت حکومت ایران را مسئول آن می‌داند، پایگاه‌ها و تاسیسات پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکا را هدف قرار داده‌اند ولی تلفاتی نداشته است.

گروه‌های شبه‌نظامی شیعه در سال‌های گذشته نیز دست به حملات مشابهی زده بودند که خسارات جزئی به بار آورد، ولی به گزارش رویترز، این حملات در یک‌سال گذشته پیچیده‌تر شده‌ و پهپادها نیز به‌کار گرفته شده‌اند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲