دستکم ۱۲ تجمع اعتراضی برگزار شد

طی روز گذشته و امروز یکشنبه ۲۶ دی، شماری از کارگران شهرداری کوت عبدالله در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، جمعی از مالباختگان شرکت فردادکار آمیتیس در مقابل ساختمان دادسرای ناحیه ۳۱ تهران، شماری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، خرم‌آباد، اهواز، رشت و قزوین در مقابل ساختمان تامین اجتماعی شهر خود و در تهران مقابل مجلس، تنی چند از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد البرز غربی در شهر لوشان و شماری از بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد خوزستان و اصفهان مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌‌ها و گروهی از بازنشستگان مخابرات در مقابل ستاد اجرایی واقع در تهران در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

این کارگران که روز چهارشنبه هفته گذشته نیز در دو شیفت صبح و شب دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان خودداری کرده بودند، نسبت به ۴ ماه حقوق معوقه خود و عدم پرداخت حق بیمه هایشان معترض هستند.

به گفته‌ی این کارگران، شهرداری به جای اینکه به معوقات مزدی این کارگران رسیدگی کند، از کارگران روزمرد برای جمع کردنِ زباله‌ها استفاده کرده است.

آنها در ادامه گفتند: پرداخت حقوق ما نیاز به بودجه‌ی کلانی ندارد اما عدم پرداخت حقوق کارگران تبدیل به یک رویه در شهرداری کوت عبدالله شده است و تا کارگران اعتراض نکنند، هیچ حقوقی به آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

تجمع مالباختگان شرکت فردادکار آمیتیس در تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰، تعدادی از مالباختگان شرکت فردادکار آمیتیس، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان دادسرای ناحیه ۳۱ تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بنابر این گزارش، این شهروندان نسبت به عملکرد بازپرسان در روند رسیدگی به این پرونده معترض هستند و در همین راستا نامه ای خطاب به ریاست دادسرای انتظامی قضات تنظیم کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شده اند.

تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۶ دیماه ۱۴۰۰، شماری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، خرم‌آباد، اهواز، رشت و قزوین در مقابل ساختمان تامین اجتماعی شهر خود و در تهران مقابل مجلس دست به تجمع زدند.

بازنشستگان معترض برخی از مطالبات خود را افزایش مستمری های دریافتی در موازات خط فقر، اجرای قانون همسان سازی حقوق، اجرای دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، رفع مشکلات بیمه تکمیلی، پرداخت پاداش آخر سال و همچنین محاسبه سوابق مشاغل سخت و زیان آور در محاسبات متناسب سازی، عنوان کردند.

تجمع بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰، جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد البرز غربی در شهر لوشان و شماری از بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد خوزستان و اصفهان مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌‌ها تجمع کردند.

بازنشستگان معترض در تجمع اصفهان، با سر دادن شعارهایی از جمله “نه مجلس نه دولت، نیستن به فکر ملت” خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع بازنشستگان مخابرات

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰، جمعی از بازنشستگان مخابرات در مقابل ستاد اجرایی واقع در تهران تجمع کردند.

بازنشستگان در این تجمع خواهان تحقق مطالبات حقوقی خود شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲