دستکم ۹۷ تجمع اعتراضی برگزار شد/اعتصاب کارگران شرکت تراکتوری سازی تبریز

دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه، شماری از کارگران شهرداری شوش در مقابل ساختمان شهرداری و همچنین فرمانداری این شهرستان و جمعی از کارگران فولاد بوتیای ایرانیان واقع در استان کرمان در محل کار خود، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته دستکم در ۹۴ شهر، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان تجمع اعتراضی برگزار کردند. در خبری دیگر، کارگران شرکت تراکتورسازی تبریز که از روز شنبه دست به اعتصاب زده‌اند، کماکان در اعتصاب بسر می‌برند.

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، به دنبال فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در شهرهای مختلف کشور از جمله میاندوآب، خلخال، قصر شیرین، مهدی شهر، لردگان، اندیمشک، ابرکوه، چالوس، لنگرود، دمق، سنقر و کلیایی، سجاسرود، باینگان، سردشت، مشهد، ثلاث باباجانی، مرند، بابل، نکا، کوهدشت، آمل، تاکستان، کرج، سنندج، هرسین، گچساران، گرگان، پلدختر، گیلان غرب، ملایر، شبانکاره، نجف آباد، دهدشت، اردبیل، قم، دشتستان، گراش، دیواندره، زرین شهر، قزوین، بانه بوشهر، چاروسا، قلعه رئیسی، شهرکرد، اصفهان، ساری، ایلام، دلفان، بیجار، لامرد، رشت، رومشکان، بجنورد، اشتهارد، بافق، سمیرم، اراک، الیگودرز، کازرون، ایذه، لنده، سی سخت، بروجرد، باغبهادران، یاسوج، زنجان، داراب، شوش دانیال، بهشهر، شهرضا، آبدانان، ارسنجان، شوشتر، چادگان، اهواز، خرم آباد، فسا، نوشهر، نورآباد، سقز، جوانرود، شیراز، کرمانشاه، ارومیه، شاهین شهر، خرمشهر، اقلید، مریوان، همدان، یزد و تبریز در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش شهرهای خود و معلمان تهران در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمعات اعتراضی زدند.

تجمع معلمان در اعتراض به تصویب ناقص لایحه رتبه‌بندی معلمان و عدم اجرای آن توسط دولت، بی توجهی به لایحه همسان‌سازی بازنشستگان و با درخواست آزادی معلمان در بند صورت گرفته است‌.

همسان‌سازی بازنشستگان مبتنی ‌بر قانون مدیریت خدمات کشوری، رتبه‌بندی معلمان شاغل ۸۰ درصد حقـوق‌ هیات علمی و مطالبه پاداش سنوات بازنشستگان ۹۹، از مهمترین مطالبات معلمان معترض است.

هرانا همزمان در گزارشی مجزا، به شرح جزئیات و ارائه تصاویر و ویدئوهایی از تجمعات سراسری فرهنگیان شاغل و بازنشسته طی روز جاری، پرداخته است.

تجمع کارگران شهرداری شوش
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، شماری از کارگران شهرداری شوش در مقابل شهرداری و فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

بنابر این گزارش، کارگران شهرداری شوش به دنبال عدم دریافت مطالبات کاری و حقوق معوقه چهارماهه خود دست به اعتراض زدند.

یکی از این کارگران گفت: ۴ ماه می‌شود که حقوقی دریافت نکرده‌ایم و با شرایط فعلی زندگی ما به‌سختی می‌گذرد.

برخی از فعالان مدنی در پی اعتراض این کارگران نسبت به عدم دریافت مطالبات خود می‌گویند: نگران این هستیم که این‌گونه اعتراضات به اخراج و یا انفصال موقت این کارگران منجر گردد.

تجمع کارگران شرکت بوتیای ایرانیان
به گزارش کرمان نو، امروز دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، کارگران فولاد بوتیای ایرانیان در محل کار خود، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به حقوق و دستمزد پایین آنها صورت گرفته است.

کارگران فولاد بوتیای ایرانیان از وعده‌های که طی پنج سال گذشته برای افزایش حقوقشان از طرف مسئولین این شرکت داده‌اند، سخن گفتند و افزودند: در ابتدا قول دادند که اگر خط تولید راه‌اندازی شود، حقوق‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند که به این وعده‌شان عمل نکردند.

آنها به بی‌عدالتی در پرداخت حقوق و مزایا در زیرمجموعه‌های میدکو اشاره کردند و می‌گویند: حقوق ما نسبت به دیگر کارگران کمتر است.

کارگران گفتند: با توجه به تورم و گرانی کالاها و خدمات لذا با حقوقی که به ما می‌دهند نمی‌توانیم چرخ زندگیمان را بچرخانیم.

یکی دیگر از کارگران نیز گفت: با توجه به اعتصاب کارگران هم‌اکنون خط تولید این کارخانه خوابیده است.

این کارگر وعده‌های مدیرعامل شرکت را واهی خواند افزود: امروز دوباره حرف‌های تکراری همیشگی را بیان کردند.

تداوم اعتصاب کارگران تراکتورسازی تبریز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران شرکت تراکتورسازی تبریز امروز دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، کمان در اعتصاب بسر می‌برند.

بنابر این گزارش، کارگران علت اصلی اعتصاب خود را پایین بودن سطح دستمزد و حقوق خود عنوان کرده و گفتند به عدم تحقق وعده‌های مدیریت شرکت در این ارتباط معترض هستند.

کارگران شرکت تراکتور سازی تبریز از روز شنبه ۹ بهمن ماه، در اعتصاب بسر می‌برند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۲۰ ژانویه ۲۰۲۲