ناهید شیرپیشه: اطلاعاتی‌ها می‌گویند باید گوشی ساده غیر اندرویدی داشته باشم

ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری، از قربانیان سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ در ویدئویی خبر داد که وزارت اطلاعات او را تحت فشار قرار داده تا «یک گوشی همراه بدون امکانات سیستم عامل اندروید» داشته باشد.

خانم شیرپیشه در این ویدئو که روز پنج‌شنبه، ۱۴ بهمن، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد در حالی که مقابل دفتر پیشخوان دولت مربوط به امور مشترکین تلفن همراه ایستاده می‌گوید که برای چندمین بار برای «سوزاندن سیم‌کارت» خود به این دفتر مراجعه کرده است.

او در ادامه گفت که ماموران اطلاعاتی و امنیتی برای چندمین بار «بدون اجازه» وارد خانه او شده و به زور گوشی را از دست او گرفته و برده‌اند و او هر بار مجبور می‌شود برای خرید سیم‌کارت و گوشی جدید حقوق یک ماه خود را پرداخت کند.

مادر پویا بختیاری افزوده است که ماموران به او گفته‌اند که باید «گوشی ساده» بدون امکانات اندروید خریداری کند.

او با انتقاد از این اقدام گفت: «مگر این جا کره شمالی است که برای من تعیین کنند چه مدل گوشی بخرم؟!»

پویا بختیاری در آبان سال ۹۸ به‌دلیل اصابت گلوله به جمجمه‌اش در کرج کشته شد. خانواده او از آن زمان دادخواه خون فرزند خود و محاکمه عاملان قتل او و مقامات جمهوری اسلامی هستند.

اقدامات اعتراضی آن‌ها نیز با واکنش‌های تندی از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعات مواجه شده است، از جمله منوچهر بختیاری، پدر پویا، از اردیبهشت امسال در زندان به‌ سر می‌برد و علاوه بر زندان به دو سال و نیم تبعید و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

سایر اعضای خانواده بختیاری نیز در بیش از دو سال گذشته بارها با تهدیداتی از سوی وزارت اطلاعات مواجه شده‌اند. از جمله مهرداد بختیاری، عموی پویا بختیاری شهریور امسال ماموران امنیتی جمهوری اسلامی را متهم کرد که ترمز خودروی شخصی‌اش را از کار انداخته و قصد جانش را کرده بودند.

مهرداد بختیاری نیز به پنج سال حبس تعلیقی و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۵ فوریه ۲۰۲۲