دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

روزهای گذشته و شنبه ۲۳ بهمن، جمعی از معلمان حق‌التدریسی در مقابل ساختمان وزارت آموزش پرورش تهران، شماری از مهندسین ناظر کشاورزی در یاسوج مقابل ساختمان استانداری و در کرمان، گروهی از کارگران بازنشسته هفت تپه در مقابل ساختمان مدیریت شرکت، شماری از بازنشستگان صنعت نفت اصفهان در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی صنعت نفت در این شهر، جمعی از کارگران سیمان سپاهان در محدوده محل کار خود و همچنین شماری از اعضای کانون صنفی معلمان استان تهران و البرز در محل پارک ملت تهران، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

این معلمان که به نشان اعتراض از ادامه روند تدریس خود امتناع ورزیده‌اند، با سردادن شعارهایی از قبیل “وعده وعید نمی‌خوایم، صدور احکام می‌خوایم” و “تا حکمم را نگیرم، سر کلاس نمیرم” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

در برخی از ویدیو های منتشر شده در فضای مجازی، حضور نیروهای یگان ویژه در جریان تجمع اعتراضی این معلمان مشاهده می شود.

تجمع‌کنندگان می‌گویند که علی‌رغم سال‌ها سابقه کار، همچنان حقوق ماهیانه آنها مبلغی معادل دو میلیون تومان است که حتی این میزان دریافتی نیز شامل همه‌ی معلمان حق‌التدریسی نمی‌شود.

تجمع کارگران بازنشسته هفت تپه
به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، روز شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، گروهی از کارگران بازنشسته سال ۹۹ و ۱۴۰۰ شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان مدیریت شرکت، دست به تجمع زدند.

این بازنشستگان خواستار پرداخت سنوات شغلی معوقه خود هستند.

تجمع بازنشستگان صنعت نفت اصفهان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، شماری از بازنشستگان صنعت نفت اصفهان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی صنعت نفت واقع در خیابان میرداماد این شهر، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع کنندگان مطالبات خود را در ۳۰ بند صورتجلسه کرده و توسط نماینده خود به دفتر وزیر نفت ارسال کرده اند.

تجمع سیمان سپاهان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران سیمان سپاهان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محدوده محل کار خود دست به راهپیمایی و تجمع زدند.

کارگران معترض می‌گویند که دستمزد پایین و دریافتی‌های حداقلی، وضعیت معیشتی نامناسبی را برای آنها رقم زده است.

تجمع مهندسین ناظر کشاورزی در یاسوج و کرمان
روز شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، گروهی از مهندسین ناظر کشاورزی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان استانداری کهگیلویه و بویر احمد واقع در یاسوج، تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع مهندسان معترض همزمان در استان کرمان نیز صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است؛ مهندسین ناظر کشاورزی که تعدادشان در سراسر کشور قریب به ۵ هزار نفر می‌رسد از سال ۹۰ و قبل از آن به صورت قراردادی به واسطه شرکت‌ها و کلینیک‌ها به امید استخدام، با جهاد کشاورزی استان‌ها کار کرده‌اند.

پس از سال‌ها کار و نداشتن امنیت شغلی، قرارداد این متخصصان به صورت یکطرفه از سوی جهاد کشاورزی ملغی شده و این افراد بلاتکلیف رها شدند.

طی یکسال گذشته طرح استخدام مهندسین ناظر جهاد کشاورزی در مجلس به ثبت رسیده و کلیات آن در کمیسیون کشاورزی مصوب شده؛ اما هنوز به صحن علنی مجلس نیامده و این افراد در انتظار تعیین تکلیف وضعیت خود هستند.

اعضای کانون صنفی معلمان استان تهران و البرز
به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز جمعه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰، شماری از اعضای کانون صنفی معلمان استان تهران و البرز، در محل پارک ملت تهران، دست به تجمع زدند.

تجمع این معلمان در اعتراض به صدور حکم زندان علیه جعفر ابراهیمی، ادامه بازداشت شعبان محمدی و همچنین اعتراض به حبس محمد تقی فلاحی و اسماعیل عبدی، صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۳ فوریه ۲۰۲۲